Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA SALAH UMNO UMDANG ORANG SULUK?

ORANG SULUK MEMANG AHLI UMNO !

Ahad, 24 Mac 2013

Hairan kenapa Umno iktiraf 'Kesultanan Sulu' yang tak wujud

KUALA LUMPUR: Undangan yang dibuat oleh pihak Umno ke atas keluarga Kiram dari Sulu, Filipina pada Perhimpunan Agung Umno menimbulkan pelbagai tanda tanya kepada orang ramai.

Bekas Setiausaha Eksekutif Umno Silam, Mutalib MD berkata, jemputan itu tidak sewajarnya dilakukan oleh Umno kerana keluarga Kiram bukan lagi mewakili sebarang kerajaan.

Menurut beliau, Kesultanan Sulu sudah hancur sejak 1936 dan kini keturunan sebenar Kesultanan Sulu telah tiada lagi bukan sahaja di Sabah tetapi juga di Filipina.

Katanya, orang Sulu yang tinggal di Pulau Sulu di Filipina sememangnya orang Sulu, tetapi mereka yang tinggal di pulau itu sekarang bukan lagi keturunan Kesultanan Sulu yang sebenar.

"Jadi, jika ada pihak yang mendakwa mereka Sultan Sulu atau keturunan Kesultanan Sulu, itu adalah bohong atau pihak yang menyamar semata-mata.

"Ini termasuklah dalam kalangan keluarga Kiram yang dikaitkan dengan pencerobohan ke atas Lahad Datu, Sabah sejak 9 atau 12 Februari lalu," katanya ketika dihubungi 22 Mac lalu.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.