Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

INI KALI LAH !

Anwar: 'Tak kisah dilabel ejen, pentingnya saya bela rakyat'
NORAFIZA JAAFAR
24 Mac 2013
Anwar Ibrahim
Anwar Ibrahim ketika ditemui pada satu wawancara eksklusif di pejabatnya. - Foto Sinar Harian oleh SAFWAN MANSOR
 
RAWANG - Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan beliau tidak bimbang diserang atau dilabel dengan pelbagai gelaran termasuk sebagai ejen pihak-pihak tertentu, sebaliknya bertekad untuk menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) demi rakyat.

Ketua Pembangkang ini mendakwa banyak dikaitkan dengan perkara tidak sihat seperti ‘kaki liwat’, ejen Israel dan Amerika, terbaru dikaitkan mempunyai kaitan dengan keganasan di Lahad Datu.

Anwar berkata, matlamatnya adalah mengubah struktur politik dan mengubah sistem media negara yang disifatkan dikongkong oleh segelintir pihak.

Menurutnya, selepas PR menawan Putrajaya, pihaknya tidak akan membalas dendam ke atas individu yang menjatuhkannya.

“Saya dah maafkan mereka, walaupun hati marah tetapi tidak akan membalas dendam dan menyalah guna kuasa.

“Saya mahu menang kerana dikasihi rakyat seterusnya kemenangan itu diberkati tanpa perlu mengaibkan orang lain,” kata beliau di hadapan 2,000 penyokong PR yang hadir di ceramah jelajah merdeka rakyat di Bandar Tasik Puteri, malam tadi.

Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh memberitahu bahawa beliau berjanji untuk menghapuskan sistem kroni termasuk pemberian kontrak mega ke atas pihak keluarga dan saudara terdekat yang diamalkan oleh kerajaan sedia ada.

“Agihan kontrak akan diberikan sama adil kepada yang benar-benar layak, bukan lagi kepada pihak tertentu yang mengaut keuntungan berbilion ringgit sedangkan rakyat lain masih ditahap susah.

“Tiada lagi politik perkauman dan semua pihak berhak bersuara, tidak salah membela orang Melayu tetapi jangan pertikai pandangan kaum lain,” katanya.

Dalam siri ceramah itu, beliau turut mengulangi janjinya untuk menurunkan harga minyak, hapuskan Pinjaman Tabung Pendidikan Nasional (PTPTN) dan pemansuhan sistem tol secara berperingkat.

Anwar yakin kesemua perkara itu mampu dilaksanakan sekiranya kerajaan mengamalkan sistem telus dan mengatasi masalah rasuah serta salah guna kuasa yang menyebabkan banyak wang rakyat hilang.

Beliau menyeru rakyat supaya memberikan peluang kepada PR untuk membuat perubahan dalam sistem pentadbiran ke arah yang lebih baik.

Ahli Parlimen Selayang, William Leong turut diumumkan kekal sebagai calon PR bagi kerusi Parlimen Selayang.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.