Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Friday, April 19, 2013

20 meter padu air percuma jika Pakatan perintah semula Perak

IPOH 16 APRIL: Rakyat Perak bakal memperoleh 20 meter padu air percuma jika Pakatan Rakyat berjaya mengambil alih semula pentadbiran negeri yang dirampas BN pada 2009.
Gaji minima RM1,100 sebulan bagi kakitangan awam dan syarikat berkaitan kerajaan negeri termasuk antara dasar yang akan dilaksanakan Pakatan di negeri itu.

Perak

Turut ditawarkan potongan premium tanah sehingga 50 peratus, tiada kenaikan cukai tanah, cukai pintu dan tarif air sehingga 2018.

Semua tawaran ini dinyatakan dalam Manifesto Pakatan Perak yang dilancarkan semalam oleh Pengerusi Pakatan Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin di sini.

Antara dasar lain yang ditawarkan adalah mengamalkan sistem tender terbuka dan penyediaan bantuan pengurusan jenazah RM1,000.

Pakatan Perak juga akan meneruskan pemilihan Ketua Kampung yang diperkenalkan ketika pemerintahannya selama 8 bulan antara 2008 hingga 2009.

Pakatan juga komited dalam membasmi kemiskinan dengan memastikan setiap isi rumah memperoleh sekurang-kurangnya RM760 sebulan.

Pengerusi KEADILAN Negeri, Dr Muhammad Nur Manuty berkata, manifesto tersebut mengambil kira kepentingan semua kaum dan golongan rakyat.

“Manifesto ini kita nampak ada penekanan kepada kelompok belia, kanak-kanak, OKU, ibu tunggal, supaya Perak menjadi negeri ‘welfare’, negeri berkebajikan,” katanya dipetik Media Selangorku.
Tambah beliau, adalah menjadi komitmen Pakatan dalam memastikan taraf dan kualiti hidup rakyat Perak meningkat sejajar dengan pengembangan dan kemajuan negeri lain.

“Kita tak mahu mereka hidup tak selesa sedangkan kita ada sumber-sumber yang boleh dilipat ganda. Kita mahukan supaya gross (kadar pembangunan) di negeri ini berada pada sekitar 6 peratus setahun,” kata Muhammad Nur.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=50503

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.