Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


Hot Berapi!!! Isteri PM Haji Najib, Hajjah Rosmah Mansor Pun "TAK BAYAR SAMAN AES, Apa Sebenarnya Nie.. Jom Terjah!!!



Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) sebentar tadi mendedahkan satu lagi bukti kecurangan isteri perdana menteri, Rosmah Mansor dalam isu saman Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang menimbulkan kontroversi satu ketika dahulu.

Pendedahan itu diumumkan sendiri Pengarah Strateginya, Rafizi Ramli dalam satu sidang media khas di ibu pejabat parti itu di Petaling Jaya, Selangor.

Rafizi dalam keterangannya mendakwa kereta rasmi yang dinaiki Rosmah menggunakan no,bor pendaftaran XIASEAN 360 seperti yang terhasil dari maklumat dalam sistem pangkalan data MyEg dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Menurutnya, manifesto Barisan Nasional (BN) tidak menyentuh langsung mengenai AES. Walaupun pelaksanaan masih menjadi tanda tanya buat masa sekarang, saya beranggapan bahawa kegagalan Manifesto Barisan Nasional membuat ketetapan mengenai AES membayangkan hasrat Najib Razak untuk meneruskan pelaksanaan AES sekiranya BN terus berkuasa.

Berikut merupakan kenyataandan pendedahan Rafizi:


Saman Tertunggak AES Datin Seri Rosmah Mansor: Dato’ Seri Najib Perlu Nyatakan Pendirian Mengenai AES

AES adalah salah satu isu utama yang akan menjadi faktor penentu dalam PRU13. Pakatan Rakyat telah membuat ketetapan bahawa AES akan dihentikan dan semua samannya dibatalkan sekirangan Pakatan Rakyat mengambil alih Putrajaya.

Manifesto Barisan Nasional tidak menyentuh langsung mengenai AES. Walaupun pelaksanaan masih menjadi tanda tanya buat masa sekarang, saya beranggapan bahawa kegagalan Manifesto Barisan Nasional membuat ketetapan mengenai AES membayangkan hasrat Dato’ Seri Najib Tun Razak untuk meneruskan pelaksanaan AES sekiranya Barisan Nasional terus berkuasa.

Untuk menentukan sama ada orang-orang terdekat dengan Perdana Menteri menerima atau tidak AES, saya telah menjalankan beberapa semakan:

1. Mengenalpasti nombor kad pengenalan Datin Seri Rosmah Mansor sebagai isteri Perdana Menteri

2. Mengenalpasti kereta yang didaftarkan di bawah nama Datin Seri Rosmah Mansor

3. Menyemak sama ada Datin Seri Rosmah Mansor membayar saman AES, bagi memastikan keluarga Perdana Menteri betul-betul patuh kepada pelaksanaan AES yang dibawa oleh Barisan Nasional

Hasil semakan itu membuahkan perkara-perkara berikut:

1. Nombor kad pengenalan Datin Seri Rosmah Mansor adalah 511210-05-5558. Identiti beliau itu disemak dengan daftar pengundi yang mengesahkan bahawa beliau mengundi di Pekan, seperti paparan skrin SPR yang berikut:

2. Semakan dengan sistem JPJ di MyEG menunjukkan sebuah kereta bernombor XIASEAN360 didaftarkan di atas nama dan kad pengenalan beliau;

3. Semakan yang sama juga menunjukkan bahawa Datin Seri Rosmah Mansor tidak membayar 2 saman AES iaitu pada 30 Januari 2013 dan 13 Mac 2013, seperti paparan skrin yang berikut:

Di negara-negara lain, perkara ini dilihat sebagai satu pertentangan prinsip (double standard) apabila keluarga Perdana Menteri sendiri tidak mengendahkan saman AES, sedangkan beliau (Perdana Menteri) beriya-iya mempertahankan satu sistem yang ditentang oleh rakyat.

Saya mengambil contoh saman AES tertunggak Datin Seri Rosmah Mansor untuk memberi gambaran bagaimana Barisan Nasional mengamalkan double standard dengan menyatakan pelbagai propaganda kepada rakyat biasa untuk mempertahankan dasarnya yang tidak popular, tetapi di belakang-belakang membiarkan keluarga terdekat mereka bebas dari dasar tidak popular yang menekan rakyat itu.

Saya menyeru supaya Dato’ Seri Najib Tun Razak menyatakan secara terbuka sama ada Barisan Nasional akan meneruskan pelaksanaan AES sekiranya masih menang dalam PRU13.

RAFIZI RAMLI
Pengarah Strategi

3 orang berkata:

Anonymous said...

siapa kata UMNO tak ada calon agama, ramai tokoh Agama tajaan UMNO, satu drp Abdullah Saamah Harun Yahya( bekas pengasih) Fatul Bari,hasan akidah,ustaz nasa. merekax ini yang menjadi rujukan UMNO. Bukan rujukan Raayat.idola raayat TGNA/TGHA/TGHD/

Unknown said...

kobe 9
nfl jerseys
kate spade handbags
tom ford sunglasses
kyrie 4
nike air huarache
yeezy boost 350
yeezy boost 350
oakley sunglasses

Unknown said...

oakley sunglasses
uggs outlet
nike huarache
bottega
ray ban sunglasses
oakley sunglasses wholesale
mulberry uk
canada goose jackets
ugg boots clearance
moncler jackets
zzzzz2018.7.7

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.