Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

INI KALILAH

Khamis, 4 April 2013

Mengapa Umno Paling "Benci" Dengan Cina Nii Dekat-dekat PRU..???

Gua rasa cina macam ini yang Umno paling "Meluat" dan geram habis beb...Cite ni berlaku minggu lepas,semasa gua pusing-pusing mcm gasing di pekan Ipoh untuk cari set kerusi so far..Tiba-tiba gua ngan isteri terpandang satu kedai yang sedang bual sale gila-gila.

Tanpa buang masa,gua terus masuk dalam kedai tersebut..Fuhhh..punyalah canggih-canggih alatan rumah yang dijual..Harga,jangan cakap beb..punya la mahal..mungkin hanya mampu dibeli oleh pimpinan Umno Haprak yang dapat duit dari jalan belakang..

Ramai jugak gua tengok pekerjanya..maklumlah kedainya pun bukan alang-alang besar beb..sewaktu gua nak belah balik..ternampak kain rentang Umno/BN banyak tergantung di hadapan kedainya..maklumlah musim PRU beb..

Apabila gua menyapa Taukeh cina tersebut dengan ucapan.."Jangan lupa Ooo..kasi Undi ini Barisan Nasional ini kali.." lalu dia jawab.."Mesti Oooo..saya gerenti undi ini BN kawan.." Tiba-tiba gua menuju ke arah taukeh yang hendak masuk ke dalam kedainya itu..lalu bertanya,Woii,kawan lu tengok saya ada serupa ini BN punya olang ka??" gua tanya taukeh tu..di jawab.."Tak tau Oooo.." Saya PAS punya olang Oooo..lalu tiba-tiba taukeh tersebut bersama dua orang pembantunya segera keluar semula dari kedai dan menuju ke arah gua dengan muka yang cukup ceriaaaaa..

Dengan yakin taukeh tu kata.."sory la kawan saya ingat lu BN punya Olangg...ini kali ha saya mesti kasi sama ini Pakatan punya Ooooo..lalu di sambut oleh 2 orang pembantunya dengan kata "butut..butut..ini kali kita olang undi ini Pakatan Oooo.."..lalu gua ucapkan syabas kepada mereka kerana berani membuat perubahan..Namun taukeh ni pulak tak behenti-henti  bercakap menghentam BN..sambil mengangkat ibu jari tanda "Good" kepada taukeh tersebut..gua pun beredar untuk belahhhh...

Inilah kisah dan perangai kaum cina masakini yang sangat ditakuti oleh Umno/BN..seperti kata Haji Bakhil "Pepat di Luar..Runcing Di dalammmm.." InsyaAllah ini kali Laaaaaaaaa.....

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.