Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Jangan fitnah polis sudah undi awal semalam


NURUL RIDUAN NOR ASHAHA 24 April 2013
KUALA LUMPUR - Polis memberi amaran keras supaya tidak menyebarkan fitnah kononnya pihaknya telah mengundi awal semalam, bukan pada tarikh yang ditetapkan iaitu 30 April.

Penolong Ketua Urusetia Ketua Polis Negara (Perhubungan Awam), Asisten Komisioner Ramli Mohammed Yoosuf berkata, individu yang menyebarkan berita tersebut boleh dikenakan tindakan mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.


"Ada sebuah blog yang memulakan fitnah tersebut dan sudah dikongsi di laman sosial yang lain. Ini menyebabkan kekeliruan sehingga menyebabkan orang ramai salah tafsir.


"Jika ada individu yang menyebarkan berita palsu tersebut, mereka boleh diambil keterangan," katanya pada sidang media di Bukit Aman, hari ini.


Katanya, perbuatan tersebut seharusnya tidak berlaku kerana boleh menimbulkan suasana tidak sihat.


Dalam pada itu katanya, polis menerima 245 laporan semalam, menjadikan jumlah keseluruhan sebanyak 632 sejak penamaan calon, Sabtu lalu.


Katanya, antara yang dilaporkan adalah edar risalah berkaitan kempen PRU13 di sebuah klinik kesihatan di Perlis; merosakkan papan iklan gergasi di Kuala Nerang,


Kedah; letupan yang menyebabkan seorang cedera di Nibong Tebal: dan tikam serta hiris perut di Johor.


"Adakah ini sifat harmoni yang ada dalam diri kita semua? Jika ada sifat harmoni, insiden khianat, serang, tikam dan menyebarkan fitnah tidak akan berlaku. Kita perlu tanya diri kita sendiri," katanya.


Katanya, tujuh individu juga ditahan semalam untuk siasatan mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan, menjadikan jumlah keseluruhan tangkapan sebanyak 22 orang.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.