Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Mahfuz anggap pertembungan keluarga



10 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -

KUALA LUMPUR: Penyandang kerusi Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar yakin dapat mempertahankan kerusi yang telah dimenanginya sebelum ini berdasarkan kepada rekod-rekod pencapaian serta sokongan rakyat setempat.

Menurutnya lagi, kebanyakkan rakyat sudah mengenali beliau dan sepanjang 10 tahun beliau menjadi Ahli Parlimen banyak perkara yang telah dilaksanakan, di antaranya adalah menjadikan Pokok Sena sebagai sebuah daerah di dalam Negeri Kedah.

Jelasnya ketrika dihubungi Harakahdaily, perkara ini dilaksanakan sewaktu pemerintahan Kerajaan Pakatan Rakyat (PAS) supaya lebih banyak tumpuan pembangunan diberikan kepada Pokok Sena.

"Saya berkeyakinan kita (PAS) dapat mempertahankan kerusi yang dimenangi sebelum ini, melalui rekod kejayaan yang telah PAS lakukan saya pasti rakyat akan terus memberi sokongan.

"Dulu Pokok Sena bukannya sebuah daerah tetapi di bawah pemerintahan Kerajaan Pakatan Rakyat PAS, kita telah menjadikan Pokok Sena kepada sebuah daerah dan ini bertujuan agar lebih banyak pembangunan diberikan selari dengan status Pokok Sena sebagai sebuah daerah," jelas beliau.

Beliau yang sebelum itu memberitahu sepanjang tempoh penamaan calon semalam tidak ada sebarang provokasi dan perkara yang tidak diingini berlaku, malah berliau turut mengucapkan terima kasih kepada anggota polis dan pihak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang memastikan segala proses berjalan lancar.

Mahfuz yang ketika ditanya mengenai pencabar beliau, Datuk Shahlan Ismail dari Barisan Nasional (BN) memberitahu beliau mengganggap Shahlan seperti keluarga beliau sendiri, yang mana tidak akan ada sebarang serangan peribadi atau perbalahan antara mereka berdua.

Katanya lagi, walaupun Shahlan merupakan ahli Umno dan bertanding atas tiket BN namun kebanyakkan keluarga beliau merupakan ahli PAS, hubungan ini perlu beliau pelihara bagi memastikan tidak akan wujud perselisihan faham antara beliau dengan ahli keluarga Shahlan.

"Saya mengenali Shahlan dan menganggap pertembungan kali ini adalah pertembungan keluarga, kita saling hormat menghormati. Saya tegaskan kepada penyokong jangan ada serang peribadi dilakukan kerana kita perlu menghormati pihak lawan prinsip kita bertanding biar dalam keadaan berhemah.

"Rata-rata ahli keluarga beliau merupakan ahli PAS dan perkara ini perlu kita beri perhatian, saya tidak mahu timbul salah faham yang akhirnya merugikan kita (PAS)," jelas beliau lagi.

Mahfuz yang turut menyatakan, beliau tidak fikir akan timbul sebarang masalah sepanjang tempoh berkempen kerana hubungan baik beliau antara Umno-BN telah wujud sejak sekian lama.

Pada pilihan raya umum ke-12 (PRU12), Mahfuz telah memenangi kerusi Parlimen Pokok Sena dengan majoriti sebanyak 5,731 undi.

Harakahdaily/-

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.