Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
PRU13: Jumlah calon Pemuda Pas bertambah
Wartawan Sinar Harian
11 April 2013
Abdul Latiff Abdul Rahman
Abdul Latiff Abdul Rahman
KOTA BHARU - Pemuda Pas Kelantan mengakui akan ada pertambahan calon dari dewan itu yang diketengahkan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) 5 Mei depan.

Ketuanya, Abdul Latiff Abdul Rahman bagaimanapun enggan mendedahkan bilangan tepat dan menyerahkan perkara itu kepada pimpinan tertinggi parti.

“Ya, akan ada pertambahan, tetapi kita tunggu pengumuman Tok Guru (Nik Abdul Aziz Nik Mat),” katanya kepada media, semalam.
Abdul Latif yang juga Adun Mengkebang berkata, pada PRU12 lalu, hanya tiga calon Pemuda diketengahkan.

Dalam pada itu, Abdul Latiff berkata, jentera pilihan raya dewan itu sudah digerakkan sejak awal bagi memastikan kemenangan Pas di Kelantan.

Menurutnya, jentera kempen juga melaksanakan pelbagai usaha dalam mendekati golongan muda termasuk menyebarkan maklumat mengenai isu semasa.

Dalam perkembangan lain, Timbalan Pesuruhjaya III Pas Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah mengakui menyambut baik pengumuman Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengenai tarikh penamaan calon dan pengundian.

Menurutnya, tempoh berkempen yang agak lama membolehkan Pakatan Rakyat mendekati pengundi secara lebih selesa memandangkan penyebaran maklumat melalui media arus perdana agak terbatas.

“Saya menyambut baik langkah SPR dan ini munasabah kerana masa agak selesa bagi membolehkan setiap parti politik berkempen,” katanya.

Semalam, Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusof mengumumkan 20 April sebagai tarikh penamaan calon dan 5 Mei untuk hari mengundi, yang bermakna tempoh kempen selama 14 hari.

Mengulas mengenai calon, Mohd Amar berkata, kira-kira 30 peratus calon Pas di kawasan Parlimen dan Dun di Kelantan dijangka terdiri daripada muka baru dalam PRU13.

Menurutnya, calon berkenaan terdiri daripada pelbagai peringkat iaitu golongan profesional dan agama.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.