21,000 pelanggan di Segambut, Jalan Duta alami gangguan bekalan air
8 Mei 2013
KUALA LUMPUR - Sejumlah 21,000 pelanggan sekitar Segambut dan Jalan
Duta mengalami gangguan bekalan air tidak berjadual dan tekanan air
rendah ekoran kerja pengalihan paip air yang lewat disiapkan mengikut
jadual asal.
Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) dalam kenyataan hari ini berkata hujan lebat malam tadi dan petang ini menyebabkan pihak kontraktor menghadapi kesukaran untuk menyiapkan kerja tersebut.
"Syabas bersama kontraktor yang dilantik sedang berusaha memastikan agar kerja pengalihan paip ini dapat disiapkan pada 12.30 tengah malam," menurut kenyataan itu.
Antara kawasan yang mengalami gangguan adalah Segambut Dalam, Segambut Tengah, Segambut Bahagia, Taman SPPK Segambut, Jalan Segambut, Taman Segambut, Taman Bukit Segambut, Taman Indah Murni, Jalan Kelapa Bulan, Jalan Kelapa Hijau, Jalan Kelapa, Kompleks Kerajaan Jalan Duta, Kensington Park, Changkat Kiara Bayu, Changkat Kiara Surya, Prima Duta, Menara Duta dan Duta Ria.
Syabas menjangkakan pemulihan bekalan air ke semua kawasan terlibat adalah secara berperingkat selewat-lewatnya 12 tengah hari esok.
Selain itu, Syabas juga menyediakan enam lori tangki untuk membantu membekalkan air kepada para pengguna yang terjejas.
Pelanggan yang memerlukan bantuan boleh menghubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan (PUSPEL) di talian bebas tol 1-800-88-5252.- Bernama
0 orang berkata:
Post a Comment