Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA HAK PKR ?

Thursday, May 16, 2013

Wan Azizah wajar lepaskan jawatan?

Kata mamat yang rambut cacak dan berkacamata di atas tu.. Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail wajar melepaskan jawatannya pada pemilihan parti akan datang

Sebabnya kata mamat yang bernama Mohd. Fareez Kamal Intidzam yang juga merupakan bekas Setiausaha Politik Ahli Parlimen Ampang ialah kerana Pakatan Rakyat berjaya mempertahankan Selangor dalam PRU13 lalu..

Ini kerana kata mamat itu lagi.. kejayaan jentera Pakatan Rakyat  mempertahankan Selangor dalam PRU-13 lalu selepas dipimpin oleh Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

Oleh itu Wan Azizah disaran mengakui kegagalannya di peringkat nasional dan dalam masa sama sedia mengiktiraf kepimpinan Azmin selaku Pengerusi PKR Selangor sehingga membawa kepada kejayaan tersebut...

Berikut kenyataan penuh Mohd. Fareez:
Ekoran kejayaan jentera pakatan pembangkang dan PKR Selangor yang dipimpin Azmin mempertahankan Selangor, maka adalah amat wajar agar Wan Azizah berjiwa besar dengan tidak mempertahankan jawatannya pada pemilihan parti yang akan datang.
Beliau juga disaran agar mengakui kegagalannya di peringkat nasional secara terbuka, bertindak profesional dan sedia mengiktiraf ketinggian kepimpinan Azmin selaku Pengerusi PKR Selangor sehingga membawa kepada kejayaan ini.

Walaupun secara dasarnya Azmin hanya timbalan presiden, namun beliau telah berjaya memenangi kedua-dua kerusi yang ditandinginya - DUN Bukit Antarabangsa dan Parlimen Gombak.

Malah, beliau juga berjaya memimpin jentera pakatan dan PKR Selangor sehingga berjaya memenangi dua pertiga kerusi DUN Selangor.

Sebaliknya, Wan Azizah selaku presiden pula gagal kerana tidak berani bertanding sebarang kerusi walaupun hanya kerusi DUN.

Beliau harus segera berhenti mengaibkan dan membebankan parti. Adalah sesuatu yang amat memalukan kepada organisasi parti politik mana sekalipun apabila presidennya bukan seorang Ahli Parlimen atau ADUN.

Hakikatnya, cara berpolitik Wan Azizah kini tidak lagi relevan untuk menarik anak muda dan mahasiswa kepada perjuangan PKR. Sifat hipokrit, cemburu dan busuk hati yang sebati dalam dirinya tidak digemari dan disenangi oleh mereka.

PKR memerlukan seorang pemimpin lengkap seperti Azmin sebagai presiden untuk memimpin hala tuju dan masa depan perjuangan parti.

Branding rakyat bahawa PKR sebagai sebuah parti keluarga haruslah dielakkan. Ini kerana imej sesebuah parti yang berteraskan legasi kekeluargaan dan nepotisme telah dianggap sesuatu yang tidak bermoral di kaca mata dunia dan negara-negara Barat.

Maka, saya menyeru kepada setiap ahli dan pimpinan yang masih terus istiqamah dan setia bersama perjuangan ini agar bersedia memberi sokongan penuh kepada Azmin selaku presiden baharu.

Malanglah siapa yang lantik dan dapat Setiausaha Politik macam ni...

Aku kata dia bodoh nanti ada pulak yang marah.. tapi hakikatnya memang bodohpun.. sebab aku tak nampak langsung apa yang menyebabkan Wan Azizah perlu meletak jawatan dalam hal ini..

Sebabnya ialah PKR/PR telah menang di Selangor.. takkan sebab PKR/PR menang di Selangor, Wan Azizah perlu letak jawatan pulak kot?.. Habis tu kalau kalah nak buat apa?.. Bunuh diri?

Lagipun sebagai Pengerusi PKR Selangor memang menjadi tanggungjawab Azmin untuk memastikan jentera Pilihanraya Pakatan Rakyat Selangor beroleh kemenangan..

Nampak sangat cuba nak melaga-lagakan pimpinan dalam PKR budak ni..

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.