Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
PRU13: Henti calar imej PDRM, kata IGP
WAN NASRAH ABDUL RAHIM
7 Mei 2013
TAN SRI ISMAIL OMAR
TAN SRI ISMAIL OMAR
KUALA LUMPUR - Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar menggesa orang ramai berhenti daripada mendakwa polis terlibat dalam usaha membawa pengundi hantu ketika Pilihan Raya Umum ke-13, tindakan yang  mencalar imej dan kredibiliti pasukan keselamatan.

"Hentikan isu-isu ini. Ia bersifat hasutan dan provokasi serta merosakkan keamanan yang dicapai selama ini.

"Saya anggap ia sebagai cubaan pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mencalarkan imej polis," katanya.

"Kononnya menggunakan trak polis untuk membawa pengundi hantu ini. Ini satu dakwaan yang serius. Gambar yang dimuatkan dalam trak itu bukan gambar sebenar," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, hari ini.

Katanya, beliau perkara ini adalah tohmahan-tohmahan serius dan cubaan untuk mengkucar-kacirkan negara.

Ismail berkata, proses Pilihan Raya Umum ke-13 adalah cukup baik di mana terdapat 17 pemerhati pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan pemerhati daripada negara Asean yang telah memberi pandangan mereka dengan mengatakan proses pilihan raya negara ini adalah sangat telus.

"Ia tidak sepatutnya ada pihak yang cuba nak mengubah perkara ini. Sistem demokrasi kita adalah baik. Rakyat telah membuat keputusan, terimalah keputusan ini," katanya.

"Biarlah kerajaan yang telah dibentuk ini menjalankan kewajipan mereka. Beri peluang sama ada kerajaan negeri atau persekutuan supaya mereka terus menjalankan tanggungjawab mereka," katanya.

Dalam perkembangan yang sama, Ismail berharap, tindakan orang ramai yang prejudis terhadap pengundi hantu sehingga menahan bas dan membaling batu ke arah bas yang membawa pekerja Bangladesh ke kilang seperti yang berlaku di Selangor pada hari mengundi adalah sesuatu yang tidak wajar.

"Kita akan jalankan siasatan kepada pihak yang menahan bas itu kerana orang awam tidak ada kuasa untuk menahan bas berkenaan.

"Saya dah berkata berkali-kali orang ramai tiada kuasa untuk menahan orang lain dan memeriksa bas," katanya.

Polis turut meminta tiada pihak yang menimbulkan provokasi lain sehingga akan melibatkan orang awam akan melakukan jenayah yang lain.

Sementara itu banyak dakwaan yang timbul mengatakan di pusat penjumlahan undi di Bentong, Pahang kononnya berlaku 'blackout' tetapi apabila disiasat ia hanyalah isu yang dimainkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Pada saya ini adalah usaha untuk membangkitkan kemarahan," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.