Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Tuesday, May 14, 2013

Gesaan Kurang Cerdik dari NGO Melayu Kurang Cerdik..


Cadangan kurang bijak dari sekumpulan makhluk yang kurang bijak.. Apakah mereka tidak menyedari bangsa mana yang menguasai ekonomi negara ini selain dari segelintir kroni pemimpin UMNO?

Kononnya kerana didakwa membiayai Pakatan Rakyat dalam PRU13 yang lalu, maka beberapa NGO Melayu tampil menggesa agar orang-orang Melayu kaum itu memboikot perniagaan dan produk terkenal milik pengusaha Cina.

Lebih baik rasanya ditambah lagi gesaan itu dengan menggesa semua orang Melayu terutamanya Ahli UMNO agar berhenti kerja dari syarikat yang dikuasai oleh pengusaha Cina..

Jangan beli dan tinggal rumah-rumah yang pemajunya terdiri dari orang-orang Cina dan juga jangan tinggal dinegeri yang Ketua Menterinya adalah Cina..

Dari satu sudut yang lain pula.. gesaan dari sekumpulan manusia bengong ini jika berjaya.. (boleh berjaya ke?) bakal merubah peratus sokongan pengundi Cina kepada BN (Bangla Nation) dari 30 hingga 40% kepada kosong...
NGO Melayu gesa boikot perniagaan dimiliki Cina
Beberapa NGO Melayu tampil menggesa kaum itu memboikot perniagaan dan produk terkenal milik pengusaha Cina kerana didakwa mendanai pembangkang dalam pilihan raya umum ke-13.

Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan berkata, tindakan entititi perniagaan itu telah memecahkan perpaduan dalam negara.

Sambil menempelak Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, Nadzim berkata, langkah itu juga bertujuan menghantar signal kepada syarikat-syarikat berkenaan agar "jangan kurang ajar".

Perniagaan yang mahu diboikot termasuk dua rangkaian kedai makan, rangkaian pasar raya serta jenama roti dan tepung terkenal.

Sementara itu, kenyataan bersamanya gabungan itu yang diedarkan menyebut, ia langkah mudah tetapi berkesan bagi mengekang Anwar daripada terus "menghasut rakyat" dan DAP daripada memperalat orang Cina ~ Malaysiakini

Buat malu Bangsa Melayu saja puak-puak nih.. kenapa guna nama NGO Melayu tapi tak guna nama NGO mesra UMNO?.. malu ke nak mengaku sokong UMNO?

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.