Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

21 July 2013


KUALA BESUT : BERAT NANANG, SURAU PUN DIKUNCI TAK BAGI ORANG SOLAT JAMAAH



Berpolitik sampai masjid dan surau tidak dibenarkan orang ramai untuk bersolat. Itulah hebatnya Umno sehingga tidak dapat membezakan solat dan politik sempit mereka.

Sejak kempen Pilihan Raya Kecil Kuala Besut bermula,petugas dalam kalangan ahli PAS mula mengimarahkan sebuah surau yang terbiar di Kg Lampu dengan menunaikan solat tarawih, solat lima waktu dan sebagainya. Surau tersebut dibina atas tanah milik persendirian dan sebelum ini ianya ditinggalkan kerana ketiadaan imam dan bilal yang ingin bertugas secara sukarela.
Dewan Ulama' PAS Kawasan Setiu telah menghidupkan surau tersebut akan tetapi surau itu telah dikunci selepas dua hari ia diimarahkan. Surau tersebut telah dikunci bagi mengelakkan sesiapa memasukinya.Perbuatan tersebut dipercayai dilakukan oleh pihak yang berkaitan dengan UMNO. Ia turut mnyebabkan satu majlis kesyukuran yang dirancang di surau tersebut terpaksa ditukarkan ke tempat lain.
Haji Omar Sidek antara ahli PAS yang sama-sama cuba mengimarahkan surau itu mengzahirkan rasa terkilan atas tindakan tersebut. Malahan baginya,penduduk seharusnya bersyukur dan sama-sama mengimarahkan surau tersebut bersama ahli PAS.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.