Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KENYATAAN BANGANG YANG TIDAK POPULAR

Friday, July 12, 2013

Apa punya kenyataan Shahidan Kassim keluarkan ni?


Membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim yang dilantik kedalam kabinet oleh Najib ini membuatkan aku merasa rugi sama sekali membayar cukai pendapatan untuk membayar gajinya..

Manakan tidak.. demi menegakkan benang yang basah untuk mempertahankan SPR beliau mengeluarkan kenyataan yang amat dangkal dan tak boleh diterima sama sekali..

Untuk melindungi nama pembekal dakwat kekal yang tak kekal itu beliau berkata..
"Kita kena ingat bahawa dakwat ini bukan segalanya tapi yang penting ialah kad pengenalan. Saya nak sebut di sini, kalau sekiranya kita beritahu siapa syarikat pembekal dakwat ini, kalau semua tahu, semua beli dakwat. 
"Celup dalam jari dan berbaris (untuk mengundi) dah ada cat dan terus mengundi. Jadi kad pengenalan tak tunjuk. 
"Lepas itu akan kecoh bila semua orang tunjuk jari yang ada cat. Kalau cerita syarikat (pembekal) nanti semua beli dakwat," katanya ~ Malaysiakini

Apa punya jenis kenyataan itu?..

Jika didedahkan sekalipun nama pembekal dakwat tersebut, mana mungkin rakyat Malaysia akan berebut-rebut membelinya.. untuk apa?

Tapi.. macai UMNO mungkin membelinya.. untuk digunakan sebagai pewarna minuman sempena Hari Raya ini..

Dan dalam masa yang sama, dalam cubaannya untuk memperbodohkan rakyat beliau berkata "Celup dalam jari dan berbaris (untuk mengundi) dah ada cat dan terus mengundi".. sedangkan kita tahu SPR hanya menandakan jari dengan dakwat itu setelah menyemak nama kita dalam senarai pemilih..

Kemudiannya pula beliau menegaskan dakwat yang dicalit dijarinya kekal selama lebih dari dua minggu selepas dicalit pada hari pengundian..
“I waited for a long time when I went to cast my vote. So when it was my turn, the official marked my name (from the electoral roll), and there was a guy with a big belly who applied the ink thoroughly on my finger. 
“I asked him to apply it on only one side of the finger, but he refused. That’s why the ink lasted until the day I took oath as a minister,” he claimed, in reference to ministers swearing-in ceremony on May 16 ~ Freemalaysiatoday

Majoriti pengundi mengakui dakwat yang dicalit hanya kekal kurang dari 24jam tapi Shahidan dakwa dakwat yang dicalit pada jarinya kekal lebih dari dua minggu..

Siapa yang beliau cuba nak perbodohkan dalam hal ini?.. Betullah kata Tun Mahathir...

Nak tahu apa Tun Mahathir dah kata sila baca apa yang telah didedahkan oleh Calon PAS untuk Kuala Besut di ( SINI )

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.