Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS yakin pengundi Kuala Besut buat perubahan


BESUT: Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man tidak menolak pengundi di Kuala Besut yang majoritinya Melayu akan membuat perubahan besar pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Besut kali ini.

Menurutnya, pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu, perubahan dikalangan undi Melayu kepada PAS di beberapa kawasan meningkat mendadak dan tidak mustahil perkara serupa akan berlaku di Kuala Besut kali ini.

"Keseluruhan pencapaian PAS sekarang berdasarkan Melayu majoriti, keputusaan kemenangan pada PRU13 juga bayak disumgbang oleh pengundi Melayu disamping bukan Melayu.

"Kita banyak menang di kawasan 99 peratus Melayu, perubahan berlaku di kawasan pengundi Melayu dan saya pasti pengundi Melayu akan membuat perubahan besar," jelasnya.

Tuan Ibrahim turut menjangkakan persaingan lebih sengit pada PRK Kuala Besut berbanding PRU13 lalu.

Beliau menjelaskan persaingan sengit ini wujud apabila PAS dapat memenangi kerusi Dun Kuala Besut kedudukan kerusi akan menjadi seimbang iaitu 16:16 dan seterusnya rakyat Malaysia ingin menyaksikan apa akan berlaku pada kedudukan kerajaan di Terengganu.

"Saya melihat Kuala Besut ini ada peluang yang cerah untuk mencatat satu sejarah baru politik negara apabila PAS memenangi kerusi dan kedudukan seimbang iaitu 16:16.

"Sekirannya ini berlaku seluruh rakyat negara ini akan memerhati apa akan berlaku kepada negeri ini dari segi sudut kerajaan yang akan memerintah," jelasnya.

Malah jelasnya lagi faktor kempen yang dilakukan pada bulan Ramadhan juga banyak bersifat kepada program dalaman tidak terbuka dan ia dilihat satu kempen yang berkesan.

"Ini menyebabkan setiap jentera pasti yang bertanding tidak dapat mengetahui strategi kempen yang dilakukan oleh parti lawan," katanya lagi.

Tuan Ibrahim turut berpendapat calon yang dikemukakan oleh PAS pada kali ini amat bertepatan kerana beliau merupakan anak tempatan dan dikenali masyarakat setempat serta berpeluang untuk memenangi kerusi Dun Kuala Besut.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.