Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DAHSYAAAAATNYEEEEE DIAAAAA ? SO APA NAK BUAT ?

Monday, April 14, 2014

Siasat kekayaan luar biasa Daim Zainuddin ...“Jerung jangan dibiar berenang bebas di saat ikan bilis dipukat rakus,”– AMK By canang

 
 
PUTRAJAYA 14 APRIL: Angkatan Muda Keadilan (AMK) membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi menggesa siasatan terhadap bekas menteri kewangan Tun Daim Zainuddin yang didakwa mempunyai kekayaan luar biasa.
Ketua AMK, Shamsul Iskandar Md Akin dalam kenyataannya berkata pihaknya mengesyaki Daim mempunyai hubung kait dengan amalan korupsi dan rasuah.

Katanya, aduan itu susulan pendedahan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mendakwa Daim mempunyai wang mencecah berbilion ringgit dalam bank di Afrika dan Eropah Timur dengan menggunakan proksi.

Menurutnya, dakwaan Anwar itu juga kosisten dengan laporan polis yang dibuat ketua umum KEADILAN itu pada 1999.

Malah katanya, terdapat bukti berupa tiga pucuk surat yang masing-masing ditulis ahli perniagaan, Tan Sri Halim Saad, Tan Sri Tajuddin Ramli dan Tan Sri Wan Azmi Hamzah.

“AMK juga telah mempersoalkan bagaimana Tun Daim, yang dikenali sebagai ‘maha billionaire’ tidak tersenarai langsung dalam senarai 40 individu terkaya di Malaysia sebagaimana yang dikompilasikan oleh majalah Malaysian Business.

“Sehingga ke hari ini, tiada sebarang tindakan susulan yang diambil oleh mana-mana pihak ke atas Tun Daim.

“Sehubungan dengan itu, AMK menggesa SPRM dapat bertindak hasil daripada laporan rasmi yang dikemukakan ini, bagi mengesah atau menafikan sebarang bentuk tuduhan yang dipalitkan ke atas Tun Daim,” katanya.

Shamsul mendesak SPRM mempamerkan ketelusan “tahap tertinggi” dengan serius menyiasat dan membuat pendakwaan terhadap tokoh korporat itu.

“Jerung jangan dibiar berenang bebas di saat ikan bilis dipukat rakus,” katanya.

Beliau bersama ADUN DAP Ayer Keroh Khoo Poay Tiang dan beberapa pemimpin AMK membuat laporan itu di SPRM Putrajaya selama 45 minit bermula jam 2.45 petang.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=60661.
 
Cananglahnie

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.