Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

POLIS BERSIH

YA  BETUL, POLIS ADA INTREGRITI SENDIRI, HANGPA SEMUA JANGAN LA TAK PERCAYA, SUDAH SEKIAN LAMA POLIS BERTUGAS UNTUK RAKYAT "POLIS SEDIA BERKHIDMAT !   - Pak Karamu

 

Tiada Siapa Boleh Sentuh Polis?

Tak sangka pula begitu kebalnya PDRM
IPCMC
 pun mereka tolak....

'PDRM satu-satunya agensi tanpa pegawai SPRM'
MP DAP menggesa Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Paul Low menjelaskan sekiranya Polis Diraja Malaysia (PDRM) membantah keputusan untuk tidak menempatkan pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam pasukan tersebut.

MP Segambut Lim Lip Eng dalam sidang medianya meminta Low menjelaskan jawapan bertulis yang menyatakan pegawai SPRM telah ditempatkan dalam di kementerian dan agensi kerajaan "kecuali PDRM yang mempunyai Jabatan Integriti sendiri".

"Adakah polis cukup berkuasa? Adakah ini disebabkan tiada siapa yang boleh sentuh polis kecuali mereka sendiri?," kata Lim kepada pemberita di lobi parlimen hari ini.

Paul dalam jawapanny menyebut, seramai 20 orang pegawai suruhanjaya itu ditempatkan di kementerian dan agensi kerajaan termasuk di Jabatan Kastam, Diraja Malaysia, Jabatan Penjara dan Jabatan Imigresen sehingga 6 Mac 2014.

Malah, pihak kerajaan menubuhkan unit integriti di semua agensi awam peringkat pusat dan negeri bagi memantapkan lagi perkhidmatan awam agar penjawat awam menjunjung dan menegakkan prinsip integriti serta kebertanggungjawaban. - mk

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.