Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Thursday, April 10, 2014

MH370: Cis....Aku Ingankan Pencari Yang Buat Andaian, Rupanya......

Rupanya yang di darat yang tidak berada di sana yang membuat andaian
Hampeh punya statements!
Lebih banyak persoalan dalam pencarian MH370 ekoran penemuan isyarat, lapor media
APRIL 10, 2014
LATEST UPDATE: APRIL 10, 2014 10:04 AM
Kapal milik Australia, Ocean Shield yang dikerahkan untuk operasi mencari pesawat MH370. - Gambar Reuters

Kotak hitam MH370 berada kira-kira 3.4 kilometer di kedudukan 100 darjah arah tenggara dari lokasi isyarat akustik kedua yang dikesan di dasar Lautan Hindi, pada Sabtu lalu.

Anak kapal HMAS Perth menghantar isyarat komunikasi kepada HMAS Success ketika menjalankan operasi mencari di selatan Lautan Hindi.
Lokasi berkenaan adalah jangkaan Pensyarah Kanan Fakulti Kejuruteraan Aeroangkasa, Universiti Putra Malaysia (UPM), Dr Omar Kassim Ariff berdasarkan kaedah statistik dengna mengambil kira empat isyarat akustik yang dikesan Kapal Pertahanan Australia (ADV) Ocean Shield

Keghairahan dan harapan baru wujud berikutan penemuan dua isyarat baru di Lautan Hindi hujung minggu ini dan semalam namun penyiasat misteri kehilangan MH370 berhati-hati dengannya kerana isyarat itu juga boleh melahirkan lebih banyak persoalan.

Pensyarah sains lautan dan bumi Universiti Southampton, Simon Boxall berkata, pengesahan isyarat itu datang daripada penentu kedudukan Boeng 777-200ER bermakna "kemungkinan penemuan pesawat itu – atau sekurang-kurangnya kotak hitam – adalah daripada satu per sejuta hingga hampir pasti," lapor CNN.

Bagaimanapun, Angus Houston, ketua pasukan penyelamat memberi amaran tentang kesimpulan yang terlalu cepat.

"Ia memerlukan beberapa hari sebelum maklumat itu boleh disahkan ia daripada MH370," katanya.

"Dalam lautan yang sangat dalam, tidak ada apa yang boleh berlaku dengan cepat," lapor CNN berdasarkan kenyataan Ketua Marshal Udara bersara Australia yang mengetuai pusat koordinasi agensi bersama itu.

Sebuah kapal Australia yang menggunakan peralatan berteknologi tinggi dari Amerika mengesan isyarat di kawasan laluan pesawat MH370 di luar pantai barat negara itu. – 10 April, 2014. - sumber

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.