Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ALASAN PECAT ADALAH KABUR

6/07/14

Khalid selar dakwaan 'keji' terhadapnya

 

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dilaporkan menempelak sebilangan pimpinan PKR yang menyifatkannya tidak mahu meletak jawatan sebagai perbuatan keji dan tidak bertanggungjawab.

Menteri besar Selangor mendakwa tiada sebarang perbincangan dibuat dalam parti berhubung jawatannya mahupun menerima mana-mana arahan supaya berundur daripada jawatan tersebut.

"Kita tidak ada bincang perkara itu. Ini tidak benar.

"Ini adalah tindakan paling keji oleh orang yang mahu membuat kesimpulan penamat yang mempunyai tujuan sangat tidak bertanggungjawab," beliau dipetik sebagai berkatakepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen Migrasi Meter Air Individu di Shah Alam semalam.

Sebelum ini sebuah akhbar berbahasa Inggeris melaporkan, Ketua Penerangan PKR Selangor Shuhaimi Shafiei mendakwa Khalid enggan melepaskan jawatan menteri besar walaupun tindakan itu sebahagian daripada agenda Langkah Kajang.

Shuhaimi mendakwa peletakan jawatan Khalid telah diputuskan dalam mesyuarat Majlis Tertinggi PKR pada 15 Januari lalu untuk memastikan kemenangan parti itu dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang, Mac lalu.

Utusan turut melaporkan Khalid turut mempertikai usaha Langkah Kajang berkenaan akan dapat menawan seluruh Selangor dan negara.

"Kalau tujuan Langkah Kajang dibuat untuk menawan Selangor dan negara, itu perlu diperbincangkan lagi.

“Boleh jadi kita dalam pakatan pembangkang pun tidak terfikir perkara sedemikian boleh berlaku," lapor akhbar milik Umno itu lagi.- mkini

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.