Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

CARI SAJA PENCETUSNYA !

Utamakan perpaduan elak keadaan kucar-kacir - Muhyiddin


06/07/2014 10:11pm

MELAKA - Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta umat Islam mengutamakan perpaduan bagi mengelak perpecahan yang boleh membawa negara ke arah keadaan kucar-kacir.

Beliau berkata, umat Islam di negara ini perlu mengambil iktibar daripada kejadian yang menimpa negara Islam di Timur Tengah seperti Libya, Syria, Iraq dan Mesir yang menjadi lemah akibat berlakunya perpecahan.

Beliau berkata, perang saudara yang tercetus di negara berkenaan menyebabkan keadaan kucar-kacir dengan masyarakatnya hidup dalam ketakutan dan kemiskinan.

"Di Syria, hampir 11 juta orang hilang tempat tinggal dan harta benda, enam juta menjadi pelarian serta ratusan ribu kehilangan nyawa termasuk wanita, orang tua dan kanak-kanak,” katanya ketika berucap pada majlis berbuka puasa bersama Timbalan Perdana Menteri di Seri Bendahara, di sini hari ini.

Turut hadir bersama kira-kira 2,000 tetamu ialah Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Idris Haron. - Bernama

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0706&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_26.htm#ixzz36hVe5rz8
Hakcipta terpelihara

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.