Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SETIAP SESUATU DATANG DARIPADA ALLAH

 

Tidak salah kita mendo'akan mereka, namun mereka sendiri tidak memperbaiki hubungannya dengan Tuhan. Sudah puluhan tahun bangsa Palstin tertindas, sudah puluhan tahun umat islam khususnya bangsa Arab membiarkan bangsa Palastin menderita, tanah Palstin yang diduduki israil  (Israil) telah menjadi tanah Israil atas keputusan yang dibuat oleh Bangsa-bangsa bersatu dan atas sokongan umat yang bernama islam, Nah sekarang siapa yang hendak kita persalahkan ? Tuhan sengaja mengizinkan bangsa yang menjadi musuh umat islam itu melakukan keganasan untuk mengajar umat islam supaya bersatu, namun apakah hasilnya ?

Al Quran banyak memberikan kesedaran terhadap manusia supaya kembali kepada ajaranNya. Apakah hasilNya ? Malah umat islam sendiri menolak hukum ketentuan daripadaNya. Orang palastin hidup atas dasar bangsa palastin, orang Arab hidup atas dasar bangsa arab, demikian juga bangsa-bangsa lain yang beraga islam, agama menetapkan bahawa islam tidak akan tertegak atas dasar bangsa, malah keadilanpun tidah tertegak atas dasar bangsa, namun itulah yang di amalkan oleh umat yang mengaku islam, mengapa ? Bukankah dasar bangsa itu menyebabkan nabi tidak mengakui umatnya dan bercanggah pula dengan ketentuan Tuhan, ? Apakah kita akan jawab di akhirat jika Tuhan bertanyakan kepada kita "MENGAPA KAMU DO'AKAN UMAT YANG TIDAK MEMERDULIKAN AMARANKU ?  Pak Karamu

#save4gaza: biar gambar berbicara

July 10, 2014



Maksudnya: ‘Ya Allah, sesungguhnya kami bermohon pertolongan Mu, kami meminta ampun kepada Mu, kami memohon petunjuk dari Mu, kami beriman kepada Mu, kami berserah kepada Mu dan kami memuji Mu dengan segala kebaikan, kami mensyukuri dan tidak mengkufuri Mu, kami melepaskan diri daripada sesiapa yang durhaka kepada Mu.

Ya Allah, Engkau yang kami sembah dan kepada Engkau kami bersalat dan sujud, dan kepada Engkau jualah kami datang bergegas, kami mengharap rahmat Mu dan kami takut akan azab Mu kerana azab Mu yang sebenar akan menyusul mereka yang kufur

Ya Allah, Muliakanlah Islam dan masyarakat Islam. Hentikanlah segala macam kezaliman dan permusuham, Bantulah saudara-saudara kami di mana sahaja mereka berada. Angkatlah dari mereka kesusahan, bala, peperangan dan permusuhan.


Kerabu Bersuara

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.