Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ISTILAH PAKATAN RAKYAT DIGUNA PAKAI CARA HARAM

Patutlah ROS Belum Luluskan Pakatan Rakyat Sampai Sekarang,..


MB: S'gor bukan k'jaan Pakatan, 'tak daftar'

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata kerajaan Selangor bukanlah kerajaan Pakatan Rakyat kerana ia gabungan itu bukan badan berdaftar.

Menurut beliau nama itu tidak penting kerana ADUN Selangor terdiri daripada parti berlainan.

"Kita ada nama DAP ada, PAS pun ada dan PKR pun ada, Umno juga ada.

"Kalau kamu ambil perkara itu begitu (merampas kerajaan Pakatan Rakyat sebagai MB bebas), tapi kamu perlu ingat bahawa Pakatan Rakyat bukanlah satu badan yang berdaftar," kata beliau dalam sidang media selepas mesyuarat exco hari ini.

Semalam, lima exco daripada PKR dan DAP dipecat oleh Khalid kerana tidak bersetuju bersama pasukannya mentadbir negeri Selangor.

Khalid menghantar surat pemecatan kepada lima exconya, tiga daripada DAP dan dua daripada PKR. Beliau bagaimanapun belum menulis surat kepada Rodziah Ismail kerana berada di luar negeri.

Nasib ahli majlis esok

Sementara itu Khalid berkata akan membuat pengumuman mengenai nasib ahli majlis tempatan selepas mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Negeri Selangor esok.

Khalid bagaimanapun tidak mahu mengulas sama ada ahli majlis daripada PKR dan DAP akan dipecat atau lantikan baru akan dibuat.

"Kita akan beri tumpuan kepada pembangunan negeri dan kelicinan pentadbiran, jika kelicinan pentadbiran tidak memerlukan kita buat pertukaran, kita tidak buat pertukaran.

"Jika kita rasa ada beberapa pertukaran yang dibuat, kita akan lakukan,"kata beliau. -mk

ULASAN GB

Maka terjawablah mengapa sehingga kini ROS tidak/belum luluskan Pakatan Rakyat. Dari dulu lagi GB sudah gesa PR ambil tindakan mahkamah terhadap ROS kerana kegagalannya untuk meluluskan pendaftaran berkenaan. Tulis GB di SINI, petikan :
Melambat-lambatkan pendaftaran Pakatan Rakyat adalah strategi jahat yang digunakan oleh RoS supaya Pakatan Rakyat tidak dapat menggunakan nama parti itu untuk bertanding di dalam pilihanraya.


ROS, salah satu agensi yang diperalatkan yang digunakan UMNO BN untuk menekan dan menzalimi PR agar tidak berkesemapatan untuk menggunakan satu nama dan lambang di dalam pilihanraya yang akan datang.


Sudah bertahun permohonan pendaftaran Pakatan Rakyat dikemukakan untuk kelulusan tetapi ROS mengemukakan pelbagai alasan dan helah untuk melambat-lambat proses pendaftarannya.


Pakatan Rakyat PERLU mengheret RoS ke muka pengadilan dan pihak pendaftar RoS perlu dihukum oleh mahkamah kerana strategi jahatnya itu yang bertindak secara diskriminasi dan pilih kasih.

Apakan daya... cadangan GB dulu tidak diindahkan oleh pimpinan PR.

Sekarang Khalid Ibrahim menggunakan isu tidak berdaftar itu untuk menidakkan kewujudan kerajaan Pakatan Rakyat untuk beliau kekal sebagai MB walaupun hanya bersendirian sebagai ahli Bebas.









IKLAN BERBAYAR


Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,

Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.

KLIK SINI

LIKE kami di SINI





Dapatkan produk kesihatan untuk menambahkan kekuatan lelaki

dengan produk kami. Sila klik SINI



0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.