Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JIKA DUN BUBAR, SEMUA TERSETAP, MAKA HILANGLAG KETAWA

MULA-MULA KHALID KETWA, DAP PKR MURAM, LEPAS TU KHALID MURAM, DAP DAN PKR KETAWA, APA PULA SELEPAS INI ? RASANYA KHALID BUBARKAN DUN, LEPAS TU SEMUA KETAWA KEMUDIAN MENAGIS - Pak Karamu

August 14, 2014


Dua ADUN PAS Berpaling Tadah, Wan Azizah Mendapat Sokongan Majoriti DUN, Ini Jawapan MB Selangor



PAS tidak perlu lagi hendak mengadakan mesyuarat pada 17 haribulan sebab dua ADUN PAS iaitu ADUN Morib, YB Hasnul Baharuddin dan ADUN Hulu Klang, YB Shaari Sungip sudah membuat keputusan hari ini dengan menandatangani surat akuan bersumpah menyokong Dr Wan Azizah sebagai MB Selangor bagi mengantikan TS Khalid Ibrahim. Presiden PKR, Dr Wan Azizah Wan Ismail pada sidang media khas di Hotel Empire Subang, Subang Jaya, hari ini mendakwa 30 ADUN Selangor menyatakan sokongan terhadap beliau sebagai Menteri Besar.

Mengikut kes Nizar vs Zambry di Perak, PR mengatakan DS Nizar tidak boleh dipecat oleh Sultan tanpa melalui usul dan pengundian di dalam DUN namun Barisan Nasional (BN) ketika itu berbeza pandangan. Mahkamah Tinggi memutuskan DS Nizar kekal Menteri Besar kerana tiada usul undi tidak percaya di dalam DUN sebelum keputusan itu diketepikan Mahkamah Rayuan. Adakah PR akan menggunakan  hujah BN jika Sultan Selangor enggan menggugurkan Khalid sehinggalah sidang DUN dibuat pada November?

Nampak gayanya, pembubaran DUN adalah langkah yang terbaik bagi mengembalikan kuasa memilih Kerajaan kepada Rakyat Selangor. Walau bagaimanapun, ini pula respon TS Khalid Ibrahim selepas Dr Wan Azizah mengumumkan telah mendapat kekuatan majoriti mudah 30 Adun Selangor yang menyokongnya untuk dilantik sebagai Menteri Besar Selangor yang baru.





7 comments:

Anonymous said...
Biarlah Ajijah jadi MB khayalan sama macam Anuar jadi PM khayalan..biarlah depa terjun dengan labu labu nya..jangan tunduk Dato Sri TSKI teruskan membujur lalu melintang patah..aku penyokong BN/UMNO tapi dalam kes TSKI aku sokong Kerajaan PAS/Khalid(Bebas) sebab hendak menyekat puak yang gila kuasa menobatkan wanita boneka jadi ketua..
Anonymous said...
kalau dah sampai tahap ini, sanggup "nusyuz", jalan terbaik buat Paski ialah menyingle ajer ler!
Anonymous said...
kalau sultan tak mahu wan azizah jadi MB dan nakkan khalid ibrahim jadi MB selangor kau orang nak buat apa ?.......pegilah berguling kat jalan .....Anwar dan wan azizah memang muka tak tahu malu
iklan kuala lumpur said...
semakin berapi dan bertambah meluat melihat gelagat2 laki bini yg tamak kuasa.. semakin tua, bertambah cinta pulak pada pangkat dan kuasa. semoga Allah menangkan MB khalid.
kartanikasuria said...
Dalam menentukan seorang pemimpin, Rasulullah telah menjadikan dirinya sebagai figur dan pelaku. Empat sikap yang menjadi sifat-sifat wajib baginya adalah amanah, fathanah, siddiq dan tabligh ternyata sangat erat kaitannya dengan tugasnya sebagai khalifah Allah di muka bumi ini, yang mana tanpa keempat sifat tersebut dalam pribadi beliau maka mustahil kepemimpinan beliau dapat berjalan dengan baik dan mendapatkan pujian oleh masyarakat.

Mencari pemimpin yang tepat berarti menemukan empat sifat Nabi ini dalam pribadi seorang pemimpin. Keempat sifat ini tentu saja tidak secara tiba-tiba ada dalam diri seseorang, sebagaimana halnya dengan Rasulullah yang telah melalui perjuangan dan pembinaan yang intensif baik secara jasmani maupun ruhani hingga menjadi pemimpin sejati.

Sikap yang amanah menjadi syarat pertama yang harus dimiliki oleh pemimpin daerah dan bangsa ini, sebab amanah yang berarti kejujuran dan kesetiaan, dan transparansi menjadi kunci penting yang harus ditegakkan.

Sikap amanah ini menjadi sangat penting sebab salah satu penyebab kemerosotan bangsa ini adalah pengelolaannya yang tidak didasarkan pada sikap amanah, kejujuran, transparansi dan keadilan. Rasulullah telah digelari sebagai orang yang al-amin sebelum beliau menjadi seorang Rasul, yang gelar itu bukan diproklamirkan oleh beliau, melainkan oleh seluruh masyarakat yang ada baik anggota sukunya maupun suku-suku yang lain.

http://bit.ly/1AaHaHv
Anonymous said...
dah makin meluat tengok laki bini tamak dan gila kuasa ni. nak hancur selangor dibuatnya. kamu berdua bukan rakyat selangor, psgilah main jauh2 kat tempat lim guan eng tu. muka tak malu....
Anonymous said...
"Tatkala ada berita sampai kepada Nabi shallallahu 'alaihi wa sallam bahwa bangsa Persia mengangkat putri Kisro (gelar raja Persia dahulu) menjadi raja, baginda S.A.W lantas bersabda;

"Suatu kaum itu tidak akan bahagia apabila mereka menyerahkan kepemimpinan mereka kepada wanita"

Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2014/08/dua-adun-pas-berpaling-tadah-wan-azizah.html#Qp6ftz9xFdmlwldG.99

5 orang berkata:

Anonymous said...

mana boleh pakai contoh nabi saw untukbjalan demokrasi bai..ini bukan nak ajar,nak kongsi..nabi saw dulu jalannya ialah menyampaikan agama hingga Allah 'hadiahkan/kurniakan' kuasa..awal2 lagi kafir dah ofer nabi saw kuasa asal berenti sampaikan agama..nabi saw tolak je kuasa tu..tapi ini politik demokrasi terbalik,dia ajar kita sesama muslim mesti dapatkan kuasa dulu,yakinla setinggi2 nya pada kuasa dulu,bila dah dapat kuasa kononnya baru nak gunakan kuasa tu untuk tegak agama...ini politik ajar yakinlah pada kuasa..sedang nabi saw meyakini Allah dgn menolak kuasa..xda kuasa pun dia sampaikan juga agama..sehingga dikurniakan kuasa..sbb dah ikut jalan yg terbalik ni la bila kita nak buat hudud dah mcm nak buat parit kena mintak izin ahseng,gopal dan abu dulu diparlimen dan di pru...ini jalan buat x boleh jumpa agama yg boleh jumpa ialah manusia yg tuduh manusia lain firaun(untuk tunjuk diri lebih mulia mana tau dapat undi lebih)padahal mereka lebih firaun..tolong jgn jual nama nabi saw untuk politik korang bai..apa parti pun sama je..

Anonymous said...

Tak kisah amwar zizah gila kuasa ke. Tapi yg pasti pr perlu ambil kuasa dr org yg gila kuasa tski. Dh parti suruh berhemti berhentilah mcm mat said

Anonymous said...

Tak nak ikut cara nabi nak ikut cara siapa? Cara babi...persia ni iran skrg. Kut2 geng gila kuasa ni syiah pa?

Anonymous said...

mat said dia dah buat perjanjian sblm pru13 bro... tempoh setahun ja.. pastu MB baru. TSKI??? tadak!!! angkat tinggi-tinggi dia MB yg baik pastu korang libas dia... boddo. korang ingat dia boddo mcm bekas pengerusi uia tu ka.. korang silap la. lambat-laun TSKI akan turun juga.. tp sblm tu memang hangit la anwar & the gang. PKR DAP tolong jgn jadi mcm Pesekutuan hoki malaysia... marah sebab lain tp tak leh ambik tindakan.. jadikan sukan komanwel sbg alasan pecat jurulatih. sama gila!! mcm PKR.. TSKI tak bagi duit negeri untuk ptogram politik PKR DAP.. terus hentam & pecat TSKI! apa korang ingat harta negeri tu harta parti ka??? kalau dah dtg dari umno tu... tetap perangai umno juga dulu kini selamanya...

Anonymous said...

Pakatan akan lingkup kerana,,, anwar nak letak bini dia jd MB,, hj hadi takut menantu dia din ayam kena tendang dr ada jawatan Di GLC,, Khalid takut azmin jd MB,, azmin ada dendam dlm hati,, depa semua ni tak layak jd pemimpin pakatan rakyat,,,cari lah sapa pun tak pa,,,yg penting yg ada amanah utk kepentingan rakyat,,jatuhkan BN dahulu

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.