Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MINTA PAS MENGHORMATI KESEPAKATAN PR DENGAN MEMBELAKANGKAN PIMPINAN PARTI ? LU ORANG MAHU PECAHBELAHKAN PAS ?

Exco DAP Bengang PAS Hadiri Mesyuarat Exco.


Hak ala.



Nak suruh orang makan gaji buta ke apa. Sebenarnya DAP tengah gila meroyan.

Mula2 dorang kata nak boikot. Minta PAS boikot mesyuarat. Sebab exco2 PKR dan DAP kena pecat. So kata atas semangat setiakawan maka PAS jangan hadir ke mesyuarat tue. Tapi PAS tetap hadir macam biasa.

Lepas tue yang kelakar nak mampos tue, sudah la LGE dengan reaksi yang sentap menyeru kepada boikot, alih2 dorang nak juga hadir mesyuarat exco atas alasan pemecatan yang tak sah.

Tak gila ke DAP kau neh?

Katakanla. PAS ikut arahan LGE yang gila tue. 

- PAS boikot.

- DAP dan PKR hadir mesyuarat.

Apa yang jadi?

BANGANG NAK MAMPOS. Itula akibatnya buat keputusan ikut emosi. Bila matlamat kat depan ialah kuasa dan wang ringgit lari mencampakkan hak rakyat dan tak peduli pun jika ahti rakyat disakiti mereka sewenang2nya buat keputusan sendiri. Boleh pula taknak tanya pendapat rakyat dalam tinjauan umum ek?

Sambung balik.

Tindakan PAS hadir mesyuarat exco itu tepat. Untuk nyatakan pendirian kepada penyokong2 mereka yang resah. Bahawa mereka hanya bersama2 Khalid tanpa penglibatan UMNO. Dan mereka kekal bersama PR sehinggala satu keputusan dibentuk. Bahkan untuk melindungi Selangor daripada jatuh ke tangan BN. PAS sedang buat kerja mempertahankan kedudukan PR di Selangor, si exco2 DAP, dan LGE boleh meroyan macam orang gila menghukum menuduh, pasai apa?


Korang yang buat hal, orang tengah cari jalan untuk selesaikan masalah, macam mana nak selesai krisis MB, adakah Khalid patut berundur ataupun kekal ke apa ke tapi daripada calling2 tanya PAS apa plan lue, dorang dok merepek balon PAS di media.

Ini kau sebut MINTA PAS MENGHORMATI KESEPAKATAN PR?

Kau sendiri pun takde usaha membentuk ke arah kesepakatan pun. Kalau ada, tak la meroyan kutuk PAS di media, kan? Jangan sembang bab sepakat bila kau mengabaikan PAS dalam banyak aspek2 penting. Jangan sembang bab sepakat bila korang semua tak sepakat untuk mendengar point2 PAS terlebih dahulu daripada bersembang kencang. Tahu tuduh orang saja. Macam orang takde ahti dan perasan.

Aku dah try dapatkan maklumat dari geng2 PAS. Memang dorang takan sesekali bersama UMNO. Dan PAS pun tak kisah PKR nak tukar MB. PAS persoal isu proses. Isu pembuktian. Ada bukti Khalid tak amanah, fine, beramboskan dia. Jangan hukum dia melulu. Itu sahaja. Dan itupun gagal difahami oleh geng2 PKR dan DAP. SPRM tengah jalan siasatan, maka bagi la laluan pada siasatan. Khalid dah amik tindakan mahkamah. Maka bagi la laluan pada penghujahan di mahkamah. Kalau Khalid ditolak hanya berdasarkan persepsi dan terbukti dia tak terlibat dalam apa2 kes pecah amanah, salah laku dan sebagainya, bersedia la korang. Kami perhatikan aje perangai geng2 PR dan pentaksub2 partisan neh. 

Kegagalan Khalid kat sini ialah dia buat kerja tanpa menggunakan team parti. Bukan buat kerja sorang2. Tapi pinggirkan team parti. Team politik. Dia ada la teamwork dia tapi yang pasti bukan piaw partisan. Yang kedua. Sebab keputusan2 tender yang diperlihatkan condong kepada parti lawan. Khalid menegaskan agihan dibuat berdasarkan merit. Tak aneh juga geng2 PKR tersentap. Syarikat baru bina dengan syarikat yang dah kukuh, dari segi merit memang la kalah. Yang ketiga. Beberapa projek mega yang melibatkan campurtangan BN di Selangor yang memaksa rakan2 dalam PKR beranggapan bahawa Khalid mungkin dibeli oleh BN. Bukan based on bukti, tapi persepsi.

Ini sahaja 3 perkara yang asas yang rakyat perlu tahu. Di satu sudut yang lain, kena faham juga. Kegagalan Khalid mungkin berpunca dari orang2 dalam yang enggan buat kerja, sampaikan masalah rakyat pada MB ataupun makan peruntukan kat tengah2. Apa sahaja boleh berlaku. Sehingga tak terbukti maka jangan la kita saling menuduh. Siasat la semua. Siasat sama2. Itu je la.

Kbai.

1 orang berkata:

Anonymous said...

DAP ni memang babi tunggal..tau mau sondol ja.
PAS jgn layan ha..ha

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.