Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
  • Kritikan Tun M bukti rakyat tolak Najib
    • Rafizi RamliRafizi Ramli - Foto Sinar Harian
     1 / 1 
    KUALA LUMPUR - Gesaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad supaya 1Malaysia Development Berhad (1MDB) disiasat polis membuktikan bahawa penjelasan  kerajaan mengenainya telah ditolak rakyat.
     
    Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli menegaskan pendirian Dr Mahathir itu semalam jelas menunjukkan maklumat yang diberikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menimbulkan keresahan rakyat.
     
    "Saya bersetuju dengan perkara-perkara yang dibawa oleh Dr Mahathir berhubung 1MDB, malah, kami biasanya membicarakan perkara yang sama.
     
    "Bezanya beliau BN dan saya PR, tetapi kesepakatan mengenai 1MDB ini menunjukkan isu 1MDB adalah isu besar yang melangkaui perbezaan politik," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
     
    [ARTIKEL BERKAITAN: Dr M persoal mana pergi duit 1MBD?]
     
    Semalam, selepas Dr Mahathir memuat naik kritikan pedas terhadap 1MDB dan perdana menteri, blognya chedet.cc tidak boleh diakses dan didakwa telah digodam oleh pihak tertentu kerana kurang senang dengan artikel tersebut.
     
    Antara kritikan itu adalah, satu siasatan forensik polis perlu dilakukan terhadap mereka yang terlibat dalam tuduhan berkaitan 1MDB kerana audit biasa saja tidak mencukupi.
     
    Bekas Perdana Menteri itu berkata, audit yang ingin dilakukan ketua audit negara itu tidak mencukupi kerana tidak dapat membongkar apa yang berlaku dalam syarikat pelaburan strategik itu.
     
    Mengulas lanjut, Rafizi yang juga Naib Presiden PKR turut menyokong kenyataan Dr Mahathir bahawa BN akan kehilangan undi pada PRU14 akibat daripada pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) pada 1 April ini.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.