Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Terima kasih di Chempaka, tetap berentap di Rompin



MESYUARAT PAS Pusat semalam (Isnin) telah membuat keputusan untuk PAS bertanding di Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Rompin.

Tiada sebab untuk PAS memberi laluan mudah kepada Umno tatkala kerajaan BN yang dipimpin Umno tidak memberikan laluan mudah kepada rakyat dengan memperkenalkan GST dan meneruskan sikap borosnya dalam menguruskan kewangan negara.

PAS tidak bersetuju dengan hujah Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob yang cuba memujuk PAS untuk tidak bertanding di PRK Rompin atas alasan untuk menjimatkan wang, masa dan tenaga kedua-dua parti.


Jika begitu, apakah Umno akan memberikan kemenangan percuma kepada PKR di Permatang Pauh atas alasan yang sama?

Kalau ingin menjimatkan duit, lebih elok Menteri Besar Pahang menyatakan sokongan kepada Dr Mahathir Mohamad dalam mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memberikan jawapan kepada isu 1MDB dan pelbagai isu rakyat yang masih tidak dijawab.

Rakyat Rompin memerlukan perhatian. PRK Rompin ini menjadi medan terbaik untuk suara dan keluhan rakyat Rompin diangkat ke media terutamanya kelemahan kerajaan negeri dan pengabaian pembangunan di Rompin khasnya bagi masyarakat orang asal.

Pendek kata, persaingan PAS-Umno di PRK Rompin akan menguntungkan rakyat Rompin.

Masa inilah, jalan-jalan dan lampu-lampu jalan mereka akan dibaiki – bantuan-bantuan kerajaan negeri dan persekutuan akan tiba untuk rakyat Rompin kerana ini adalah kubu kuat Umno.

Masa inilah jugalah satu-satunya peluang rakyat Rompin untuk melihat para pemimpin BN Umno secara dekat.

Memberi laluan percuma kepada PAS di PRK Chempaka bukanlah menandakan Umno sudah mengganggap PAS sebagai sahabat.

Jika betul menganggap PAS ialah sahabat, mengapa tidak kerajaan pusat masih enggan membayar royalti minyak kepada Kelantan?

Mengapa rakyat Kelantan terus diseksa tanpa lebuh raya selama ini?

Namun begitu, terima kasihlah kerana memberikan laluan di PRK Chempaka, tapi kami tetap akan bertanding di Rompin untuk rakyat Rompin.

Kita bertanding bukan untuk bermusuh tetapi menghidupkan sistem demokrasi. Umno tetap saingan PAS di dalam politik.

TUAN IBRAHIM TUAN MAN
Naib Presiden PAS
14 April 2015

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.