Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Wednesday, April 15, 2015

Eh??.. Dah bocor nama Calon PKR untuk PRK Permatang Pauh?


Yang aku tahu.. secara rasminya nama bagi Calon PRK P044 dari PKR akan diumumkan pada 24hb ini iaitu sehari sebelum penamaan Calon..

Malangnya ada manusia yang tak amanah dan tak boleh menyimpan rahsia di bocorkannya nama calon dari PKR tu..
Tapi.. biasalah.. mulut tempayan bolehlah ditutup.. mulut manusia yang gila 'mike' ni mana boleh nak tutup..

Laporan berkaitan...

PETALING JAYA: Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail dipilih bertanding sebagai calon Pakatan Rakyat (PR) di kerusi Parlimen Permatang Pauh, 7 Mei depan. 
Pengesahan itu dibuat oleh sumber dalaman parti berkenaan kepada FMT mengakhiri spekulasi siapa yang bakal mengisi kekosongan selepas Datuk Seri Anwar Ibrahim dijatuhkan hukuman penjara selama lima tahun atas kesalahan liwat. 
Sebelum ini terdapat desas-desus, ia akan diisi anak keduanya, Nurul Nuha Anwar. Menurut perancangan, PKR akan mengumumkan calonnya yang akan bertanding pada 14 April. 
Dalam pengumuman yang dibuat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di Putrajaya, 8 April lalu, Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof memaklumkan tarikh penamaan calon akan dibuat pada 25 April ini. 
Sekiranya benar maklumat berkenaan, ia bukan perkara baru bagi Wan Azizah kerana pada 1999, beliau pernah bertanding mengisi kekosongan yang ditinggalkan Anwar, selepas beliau dipenjara atas kesalahan penyalahgunaan kuasa dan rasuah. 
Dalam pilihan raya berkenaan, Wan Azizah menewaskan calon Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Ibrahim Saad dengan majoriti 9077 undi. 
Selepas lebih dua penggal, beliau kemudian meletak jawatan sebagai Ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang, bagi memberi peluang kepada Anwar bertanding semula dalam PRK Permatang Pauh yang diadakan pada 31 Julai 2008 lapor Free Malaysia Today


Betul ke Wan Azizah jadi calon?.. entahlah.. sebab setahu aku segalanya belum dimuktamadkan..



0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.