Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA MUSLIHAT PAS ?


Tuesday, May 12, 2015

Haji Hadi dan Mat Sabu sokong Najib kekal Perdana Menteri..


Datuk Seri Najib Razak tidak perlu tunduk kepada tekanan daripada mana-mana pihak untuk melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri, kata Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Sebaliknya, beliau berkata, Najib seharusnya dibenarkan untuk mengukuhkan kedudukannya dan diberi masa dan ruang untuk menyelesaikan masalah-masalah yang sedang dihadapi.

"Setiap Perdana Menteri mempunyai masalah sendiri tetapi perubahan kepimpinan bukanlah jawapannya. Biarkan dia menyelesaikan masalah itu terlebih dahulu," katanya sebelum menghadiri mesyuarat Terengganu Dewan Undangan Negeri hari ini.

"Masalah tidak diselesaikan dengan menjatuhkan satu sama lain," kata beliau.

Beliau berkata, tuduhan tidak harus menjadi asas untuk menghapuskan pemimpin dan menegaskan bahawa sebagai pemimpin, Najib menghadapi banyak isu dan masalah.

Beliau berkata dalam bergerak ke hadapan, senario politik di negara ini harus matang dan berakhlak mulia.

"Kita tidak mahu senario lama yang sama, Petronas, Maika Holding, PKFZ. Setiap Perdana Menteri mempunyai isu-isu dan kita menggunakannya untuk membawa dia turun. Ini bukan budaya yang baik, " katanya.

Mengenai kritikan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang dilemparkan terhadap Najib, Abdul Hadi berkata ia bukanlah sesuatu yang baru tetapi lebih kepada drama lama.

Beliau berkata Dr Mahathir dan bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi juga terpaksa melalui proses yang sama apabila mereka telah mentadbir negara.

"Dr Mahathir dan Abdullah juga diminta untuk meletakkan jawatan pada satu masa dalam kerjaya mereka. Kita mengulangi senario yang sama di sini. Itulah drama," katanya.

Mengulangi seruannya untuk politik yang matang, Abdul Hadi mengingatkan semua orang bahawa Najib telah dipilih melalui proses demokratik dan bahawa hanya rakyat boleh menentukan pemimpin mereka.

Sementara itu, Malaysiakini melaporkan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu yang dikenali dengan Mat Sabu menyokong kenyataan yang dibuat oleh Abdul Hadi itu.

Bagaimanapun Mohamad, menegaskan Najib perlu mendapatkan mandat baru daripada rakyat dengan membubarkan parlimen bagi memboleh pilihan raya umum dijalankan.

"Saya bersetuju dengan kenyataan presiden supaya Najib tidak meletak jawatan.

"Meletakkan jawatan menampakkan beliau lari daripada tanggungjawab dia," Malaysiakini memetik Mohamad sebagai berkata.

Mohamad berkata, Najib tidak sepatutnya menyerahkan kepada pihak lain untuk menjelaskan isu yang timbul, sebaliknya Presiden UMNO itu perlu berdepan sendiri dengan rakyat lapor Astro Awani
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.