Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MEMELIHARA KEAMANAN UNTUK MENDAPAT RAHMAT SERIBU BULAN

Ulama Pas kecewa insiden Plaza Low Yat
Pembeli luah pernah terkena di Plaza Low Yat

KUALA LUMPUR - Dewan Ulama Pas Pusat melahirkan rasa dukacita berhubung  insiden kekecohan yang berlaku di Plaza Low Yat  baru-baru ini.

Ketuanya, Datuk Dr Mahfodz Mohamed berkata, pihaknya  menyeru agar semua pihak di negara ini terutama di kawasan Bukit Bintang agar bertenang dan  tidak membuat sebarang provokasi yang boleh mengeruhkan lagi suasana semasa, lebih-lebih lagi dalam bulan Ramadhan ini.

"Islam telah meletakkan jalan keluar daripada kemelut seperti ini dengan menolak perjuangan perkauman yang sempit dan asobiah sebagaimana sabda Nabi SAW yang bermaksud " barang siapa yang mengajak kepada perkauman yang sempit, bukan dari umatku".

Menepati firman ALLAH dalam surah al-Anbiya’ ayat 107,yang bermaksud “Dan Tidaklah kami memutuskan engkau wahai Muhammad melainkan untuk menjadi rahmat bagi sekalian alam.

"Dewan Ulama Pas Pusat akan mempertahankan hak-hak semua bangsa dan agama berdasarkan kepada undang-undang negara," katanya dalam satu kenyataan medianya hari ini.

Mengulas lanjut, Mahfodz berkata, pihaknya juga menggesa  kepada pihak berkuasa supaya membuat penyiasatan yang menyeluruh keatas insiden tersebut supaya tidak berulang lagi di masa akan datang.

"Dewan Ulama juga ingin menyeru kepada semua pihak agar menghormati semua agama yang ada di Malaysia terutama agama Islam sebagai agama persekutuan seperti mana yang termaktub dalam perlembagaan Malaysia," katanya.

1 orang berkata:

Anonymous said...

hukum/dasar tuhan pun ko register berhukum dgn hukum demokrasi..pas tu ko sembang lebat pasal seribu bulan...thagut pun ko x kenal sape sampai berhukum dgnnye pastu keje ko nak sekolahkan org je...hehe
ape nak jadi la ko..

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.