Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BAYO JE MAT

Mat Sabu gagal rayuan kes saman fitnah
Mohamad Sabu
Mohamad Sabu. - Foto Sinar Harian oleh ROSLI TALIB
 
PUTRAJAYA - Mohamad Sabu dan Datuk Mustafa Ali gagal dalam rayuan mereka di Mahkamah Persekutuan berhubung kes saman fitnah yang difailkan bekas Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya, Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

Panel tiga hakim Mahkamah Persekutuan diketuai Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Md Raus Sharif sebulat suara menolak rayuan bekas Timbalan Presiden Pas dan bekas Setiausaha Agung parti itu dengan kos RM10,000.

Ia mengekalkan keputusan Mahkamah Rayuan yang setuju dengan perintah Mahkamah Tinggi bahawa ganti rugi sebanyak RM200,000 dibayar kepada Wan Ahmad.

Turut bersidang ialah Hakim Besar Sabah dan Sarawak Tan Sri Richard Malanjum dan Hakim Mahkamah Persekutuan Tan Sri Abdull Hamid Embong.

Wan Ahmad memfailkan saman terhadap Mohamad, yang sekarang menjadi Presiden Harapan Baru dan Mustafa pada 5 Mac 2013.

Beliau mendakwa artikel yang diterbitkan dalam Harakah edisi 1-3 Feb 2013 berdasarkan temu ramah mereka pada 29 Januari 2013 yang merujuk kepada ‘Projek IC Sabah’ merupakan fitnah terhadapnya.

Dalam pernyataan pembelaan mereka, Mohamad dan Mustafa menafikan memfitnah Wan Ahmad, menyatakan kedudukannya sebagai penjawat awam terbuka untuk dikritik secara terbuka.

Pada 18 Mac lalu, Mahkamah Rayuan menolak rayuan mereka untuk membatalkan keputusan Mahkamah Tinggi pada 20 Mac tahun lalu. - Bernama

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.