Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BIARKAN HARAPAN BAHARU BERJALAN TEMPANG

Pakatan 2.0: Pas tunggu dan lihat‎
Tuan Ibrahim Tuan Man
Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man
 
KUALA LUMPUR - Pas mengambil sikap tunggu dan lihat terhadap desas-desus yang menyebut Pakatan 2.0 bakal dibentuk tanpa Pas sekali gus meminggirkan parti Islam itu daripada pakatan pembangkang.

Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, setakat ini Pas tidak diketepikan malah tetap dilibatkan dalam isu-isu besar.

"Kita akan tengok...Sebab ini benda akan datang. Semalam pun kita ada pertemuan dengan pimpinan PKR. Nak kata Pas diketepikan tidak juga. Malah dalam isu-isu besar pun, Pas dilibatkan cuma yang jelasnya majlis pimpinan PR itu sudah tidak berfungsi tapi tadbir kerajaan negeri berjalan macam biasa di Selangor.

"Hubungan antara Pas dengan PKR masih berjalan. Bahkan dalam program di peringkat negeri-negeri, ada yang pimpinan DAP turut hadir. Sekiranya kita (Pas) diketepikan, kita akan lihatlah bagaimana," katanya pada sidang media selepas mesyuarat bulanan parti itu, hari ini.

Menurutnya, Pas merupakan pembangkang utama di negara ini sejak sebelum negara mencapai kemerdekaan lagi.

"Saya nak sebut sejak daripada sebelum merdeka lagi, Pas ini tidak pernah diketepi oleh mana-mana barisan pembangkang sebab pembangkang yang utama di negara kita adalah Pas. Mengetepikan Pas bererti pakatan pembangkang itu akan pincang. Itu politik yang sebenar.

"Kita (Pas) akan tengok sekiranya mereka (ketepikan Pas)...(Mungkin) kita akan bergerak secara sendirian. Walaupun kita akur bahawa sebaik-baiknya pembangkang duduk bersama untuk menghadapi BN tapi Pas ada polisi kita yang mesti dihormati sebagaimana kita menghormati polisi parti-parti lain," katanya.

Gerakan Harapan Baru yang dibarisi bekas-bekas pemimpin Pas didakwa mahu menjadi pengganti Pas dalam pakatan pembangkang bersama DAP dan PKR.

Sementara itu, beliau melihat negara ini tidak memerlukan parti politik pembangkang yang baharu kerana tiga parti yang ada sudah cukup meliputi semua tuntutan untuk rakyat.

"Dalam konteks pembangkang di Malaysia hampir tiada keperluan untuk ada parti yang baharu. Yang dah ada ini sudah memenuhi semua tuntutan rakyat.

"Mungkin jika tidak setuju dengan Pas boleh pergi kepada DAP atau PKR. Tapi nak wujudkan parti baharu dalam tempoh dua tahun lagi pilihan. raya, ia akan timbulkan polemik," katanya.

2 orang berkata:

Unknown said...

Lawak pagi minggu.
Kah kah kah

Unknown said...

Lawak pagi minggu.
Kah kah kah

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.