Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Malaysia Ke Arah Negara Polis dan Autokratik


PAS Selangor melahirkan kekecewaan dan juga kerisauan terhadap perkembangan negara mutakhir ini.

Di dalam dua minggu ini, rakyat telah melihat suratkhabar The Edge dan The Sarawak Report ditutup dan disekat, ahli politik Pakatan Rakyat di tahan di bawah akta hasutan dan pemimpin NGO yang inginkan perubahan disoal siasat. Malahan, pegawai-pegawai tinggi kerajaan yang menyiasat penyalahgunaan dana dan korupsi ditahan, ditukar ataupun disoalsiasat.

PAS Selangor mengutuk sekeras-kerasnya tindakan ala gestapo ini.

PAS Selangor yakin bahawa musuh kepada demokrasi serta kerajaan berparlimen pada hari ini adalah Datuk Seri Najib Tun Razak dan UMNO serta Barisan Nasional.

Di dalam tindak-tanduk beliau kebelakangan ini, beliau jelas memperkudakan pihak Polis sebagai langkah intimidasi terhadap pegawai-pegawai kerajaan khususnya dan rakyat secara umumnya. Ini merupakan isyarat jelas bahawa negara ini sedang dipimpin ke arah sebuah negara polis dan autokratik. 

Ingin dijelaskan disini bahawa PAS Selangor ingin melihat pemimpin serta Ketua Polis Negara agar melaksanakan tugas demi kepentingan rakyat, bukannya demi kepentingan ahli politik tertentu.

Masa depan serta kepentingan rakyat dan negara jauh lebih utama berbanding kepentingan individu.
Engr Hj Mohd Prasad bin Hanif
Ketua Penerangan
PAS Negeri Selangor
11 Ogos 2015

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.