Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SEMUA MAHU BERSIH, DALAM SUASANA SEKARANG PAS TANGGUH DULU,

Media salah petik kenyataan saya kata Nik Abduh

Nik Abduh Nik Abdul Aziz
Nik Abduh. - Foto Sinar Harian oleh ROSLI TALIB
 
SHAH ALAM – ‘Beberapa media memetik kenyataan saya secara salah,” demikian tegas Ketua Pemuda Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz.

Menurutnya, kenyataan salah itu jelas bertentangan dengan kenyataan Pas sebelum ini yang menyebut bahawa sebarang arahan kepada ahli akan dikeluarkan setelah Pas mendapat gambaran sebenar format himpunan dan tentatif program sepanjang Bersih 4.0.

“Beberapa media dan akhbar memetik kenyataan saya secara salah mengenai Bersih 4.0 bahawa saya menggalakkan ahli dan Pemuda Pas untuk menyertai Bersih 4.0.

“Kenyataan salah tersebut pastinya bertentangan dengan kenyataan Pas sebelum ini, sedangkan saya secara jelas menekankan bahawa sikap Pemuda Pas adalah selari dengan pendirian asal parti,” katanya dalam satu kenyataan.

Kelmarin, sebuah portal tempatan melaporkan Nik Abduh berkata beliau mempertimbangkan untuk menyertai himpunan itu dan menggalakkan ahli Pas untuk menyertainya susulan parti itu sentiasa menyokong tuntutan Bersih.

Menurutnya, Pemuda Pas akan bersama mendukung matlamat dan aspirasi asal Bersih 4.0 yang menuntut pemulihan hak-hak demokrasi dan pilihan raya yang bersih.

“Justeru Pemuda Pas tidak akan menghalang ahlinya untuk menghadiri perhimpunan Bersih 4.0 walaupun Pas tidak terlibat secara langsung.

“Pas akan menyatakan sikap secara rasmi mengenai Bersih 4.0 dalam tempoh terdekat insya-ALLAH,” katanya.

8 orang berkata:

Anonymous said...

PAS tak suka BERSIH sebab PAS suka KOTOR.Senang aje.semua ulamak Pas suka yang kotor

XUMNO said...

Sebagai pemimpin, Nik Abduh kena berhati2 mengeluarkan kenyataan agar tidak disalah tafsir. Sudah banyak kali terpaksa buat penjelasan menyangkal. Ini akan memberi gambaran kepada umum yang pemimpin2 Pas selalu bercelaru, sedangkan musuh2 Pas kian ramai yg sentiasa mencari kelemahan kita. Pastikan kenyataan yg disuarakan tepat dan ringkas, jangan tambah2 dengan cakap2 sampingan yg selalunya jadi kalut.

mosabit said...

kah kah kah ....salah lapor...ini pitnah media...sila saman kemaluan....

Anonymous said...

Abih lh BERSIH
Geng2 PAS n unit amal PAS Xde...
Nk hrapkn PKR Mmg hampeh..
DAP plk goyg kaki n sengeh je..
Unit amal PAS gtau baik dorg guling atas katil dr guling atas tar..
Kehkeh

Unknown said...

Teloq anonymous.

Unknown said...

Teloq anonymous.

Unknown said...

Teloq anonymous.

Anonymous said...

Kesian pendengki Jemaah PAS...semua kebaikan di nafikan... lihat la berama Jemaah Pas dlm bersih 1..2..3... ok nanti kita tgk golongan mana ramai dlm bersih 4 tanpa PAS...selain dari barua2 lawyer liberal...munafiqun...syiah bendera hitam...n cina comunist dapsy.... kalau polis tak larang @ gayang kompolan hgpa...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.