Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AMANAH SESAT KERANA TIADA DASAR


Amanah anggap Pas tak serius, alasan bertanding PRK
Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad Shah
Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad Shah

KUALA TERENGGANU – Pemimpin Parti Amanah Negara (Amanah) mendakwa sikap Pas yang tidak bersungguh-sungguh menjatuhkan Umno dan BN menjadi penyebab parti itu mengetengahkan calon bagi mewakili Pakatan Harapan di PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

PAK KARAMU:
ALASAN DARI AMANAH INI ADALAH ALASAN BODOH. jIKA AMANAH TIDAK LETAKKAN CALONNYA MAKA UNDI PEMBANGKANG AKAN PERGI PADA PAS, TAPI DISEBABKAN AMANAH NAK TEST POWER ATAS ARAHAN SEKUTU KUATNYA MAKA AMANAH SANGGUP BERI JAWAPAN BODOH DAN PECAH UNDI

Pengerusi Amanah Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad berkata, penyertaan Pas dan BN dalam kedua-dua PRK itu disifatkan tidak lebih sebagai ‘perlawanan persahabatan’ dan pihaknya tidak akan sesekali membenarkan perkara itu berlaku.

PAK KARAMU:
PANDANGAN POLITIK MUFLIS HUJAH DAN PANDANGAN BANGANG


Sehubungan itu katanya, Pakatan Harapan memutuskan meletakkan calon Amanah di kedua-dua PRK tersebut walaupun Pas sering memberitahu bahawa tindakan itu sebenarnya memberi kelebihan buat BN.

PAK KARAMU:
PANDANGAN TAK MASUK AKAL


Bagi Amanah, Raja Bahrin memberitahu bahawa penyertaan Amanah boleh memberi alternatif kepada rakyat yang serius mahu melihat perubahan dalam politik negara.

PAK KARAMU:
HUJAH DANGKAL, AMANAH BERAPA KERAT AHLI SELURUH NEGARA ? DAN APA DASAR PARTI ITU ? TOLONG TERANGKAN !


“Kalau kita biar Pas dan Umno bertanding seolah-olah kita membenarkan perlawanan persahabatan. Sudah ramai orang bercakap mengenai perkara ini dan pihak yang membangkang adalah orang Pakatan Harapan,” katanya kepada Sinar Harian, di sini.

PAK KARAMU:
AMANAH TIDAK PUNYA KEKUATAN LANGSUNG, LOJIKNYA JIKA PKR YANG BERTANDING, JAWAPANNYA ADALAH LOJIK ! ITU SEBAB KITA KATA BAHAWA AMANAH NI NAK BAGI HUJAH TAPI BODOH, MEREKA INGAT RAKYAT BODOH MENILAI !


Amanah diwakili Azhar Ab Shukor di kerusi Sungai Besar dan Dr Ahmad Termizi Ramli di Parlimen Kuala Kangsar.


Dalam masa sama, Raja Bahrin yang merupakan Ahli Parlimen Kuala Terengganu tidak menolak bahawa penyertaan Amanah dalam PRK itu bertujuan untuk mendedahkan prinsip dan kewujudan Amanah bagi memeriahkan landskap politik negara.

PAK KARAMU:
HAAAA, KAN DAH CAKAP ! AMANAH BERTANDING UNTUK MENDEDAHKAN PRISIP MEMERIAHKAN LANDSKAP POLITIK NEGARA, TAPI MENGAPA AMANAH TIDAK PKR ?


Menurutnya, sebagai parti baharu, masih ada yang tidak kenal dengan parti Amanah dan pilihan raya menjadi medan atau platform untuk pengundi lebih mengenali Amanah.

PAK KARAMU:
TERIMA KASIH WARTAWAN YANG BIJAK BERTANYA, AKHIRNYA KITA TAHU APA MAKSUD JAHAT AMANAH, HMMMMMM, AMANAH UBUN-UBUN BELUM LAGI KERING, BODOH PUNYA PARTI ATAU PARTI IKUT TELUNJUK, HU HU HU


“Paling penting ia satu permulaan kepada orang luar kerana apabila kita cakap kita ini dari Amanah, ada yang tidak tahu. Sebagai contoh, ada yang masih anggap bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin orang Pas. Inilah penting untuk kita bergerak perkenalkan Amanah.

PAK KARAMU:
KALAU DARI AWAL CAKAP CAM TU KAN KE BAIK ? TAPI JENIS AMANAH NI MEMANG RAKUS, HANYA PENGUNDI BODOH SAHAJA YANG PANGKAH AMANAH


“Di samping untuk mencabar pihak yang bersekutu dengan kerajaan terutama Pas kerana Pas kini bukan lagi Pas dahulu,” katanya.

PAK KARAMU:
MENGUNDI AMANAH ADALAH UNDI DAP ,

7 orang berkata:

Anonymous said...

Pak karamu bangang..tak tau menilai..dasar barua..

Anonymous said...

Hadi dah peluk peluk pakai baju sedondon dgn najib, lagi nak sokong pas? Pi jahanam laa hadi dan walaunta semua. Berjuang sendiri2, tapi ada hati nak perintah malaysia, bodoh ke apa? Sekarang ni PH nak lawan BN.. pas bodoh sombong taknak join PH boleh dok diam diam jadi penasihat najib.

Anonymous said...

Mudahnya menyesatkan orang! Cermin diri dulu!

Anonymous said...

sedap makan babi dgn DAPi

Anonymous said...

anomouse 7.55,siapa yang makan babi dengan DAP .hendak menulis tu kenalah betul2 faham dulu .Yang makan babi dengan DAP ialah Pas sebab di Selangor ni masih bersma DAP.kalau taknak makan babi sila keluar je le,cabut lari.ini tidak .masih lagi makan babi dengan DAP .cuba kau nasihatkan peminpin Pas agar cabut lari dari mentdbir Selangor selagi ada DAP.cakap tu macam serupa bikn daa.

Anonymous said...

Betul tu, pas kononnya parti Islam , tp masih makan babi di Selangor.
Tak lama lg makan babi dgn mca dan mic
Kahkah.

mosabit said...

dulu umno kata ..UNDI PAS SAMA MCM UNDI DAP

KAH KAH KAH KAH

ini satu kenyataan biol presideng pas..

Hadi kata Pas mempunyai 1.1 juta ahli yang bernaung di 192 kawasan Pas diseluruh negara.

"Kita sekarang hanya belum lagi mewujudkan organisasi parti di 30 lagi kawasan di Malaysia.....

KAH KAH KAH KAH KAH KAH .......

DAH BIOL....

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.