Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MISI AMANAH KABUR SEBAB PARTI ITU TAK DE DASAR YANG JELAS DAN AHLI YANG SEDIKIT, MENGHARAPKAN SOKONGAN DAP DAN PKR

Penyertaan Amanah dalam PRK bukan suka-suka
Penyertaan Amanah dalam PRK bukan suka-suka
Asmuni ketika ditemui pada sidang media di sini, hari ini.

KUALA KANGSAR - Amanah Perak menegaskan penyertaan parti itu dalam PRK Parlimen Kuala Kangsar bukan sekadar suka-suka sebaliknya sebagai batu loncatan untuk menggantikan kerajaan sedia ada.

Pengerusinya, Asmuni Awi berkata, perkara itu dijelaskan kerana ada pimpinan Pas yang berpendapat penyertaan Amanah pada PRK itu memudahkan peluang BN untuk meraih kemenangan.

"Kita tak pernah beri tongkat kepada BN sebab motto kita berlawan nak bentuk kerajaan, bukan nak jadi penasihat.

"Kita juga akan bangkitkan isu rakyat setempat selain takkan ambil pendekatan untuk tak serang BN," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita ketika sidang media di Pejabat Amanah Kuala Kangsar, di sini, hari ini.

Hadir sama Ketua Pemuda Amanah Perak, Mohd Fitri Asmuni.

Sebelum ini, Naib Pengerusi Pas, Idris Ahmad yang berpendapat tindakan Amanah menyertai PRK tersebut memberi tongkat kepada Umno dan BN untuk mengekalkan kemenangan.

Menurutnya, beliau turut mengakui calon Amanah, Dr Termizi Ramli agak sukar ditemui oleh pihak media kerana sibuk dengan jadual yang telah disusun sebelum ini.

Beliau berkata, pendekatan itu juga terpaksa dilakukan bagi mengelakkan sebarang gangguan dan kesulitan daripada berlaku.

"Jadi kalau kami biarkan pihak tuan (media) menganggu, ia akan merencatkan perjalanan calon yang telah disusun sebelum ini," katanya.

Katanya, satu sesi khas Ahmad Termizi bersama media akan diadakan esok bagi menjelaskan tentang visi dan misi sebenar beliau.

"Jam 9.30 pagi sesi bersama media versi bahasa Cina dan Tamil manakala jam 12 tengah hari ia akan dijalankan membabitkan media versi bahasa Melayu serta Inggeris," katanya.
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.