Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

POLITIK AMANAH SEMAKIN PINCANG, KESAN POLITIK BARU MAT SABU


Keahlian 32 ahli Amanah bantah parti belum disemak
Mohamad Sabu
Mohamad Sabu

SUNGAI BESAR – Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Mohamad Sabu mengakui masih belum menyemak status keahlian 32 ahli parti itu yang mendakwa mereka hilang kepercayaan terhadap calon Amanah, sebaliknya menyatakan sokongan terbuka kepada calon BN, Budiman Mohd Zohdi.

Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu berkata, parti itu tidak mahu melatah kerana menjelangnya pilihan raya, pasti akan ada ahli-ahli parti yang keluar dan masuk ke parti lain.

“Kita tak ada masalah sebab ini pengumuman-pengumuman yang biasa sebelum hari pengundian.

“Mungkin, kita akan lihat beberapa hari lagi yang keluar dari Amanah lebih daripada Amanah (kawasan) Sungai Besar itu sendiri,” katanya ketika ditemui Sinar Harian pada Majlis Ceramah Umum Pakatan Harapan di Sungai Besar.

[ARTIKEL BERKAITAN: Ahli Amanah kempen pilih Budiman]

Beliau  memberitahu, sejarah pilihan raya di Terengganu pada tahun 1978 juga pernah membuktikan perkara sama dengan jumlah mereka yang keluar parti melebihi jumlah sebenar keahlian pada waktu itu.

“Saya masih ingat pada tahun itu yang keluar Pas lebih 17, 000, sedangkan ahli Pas pada waktu itu tak sampai pun 12, 000 di Terengganu. Jadi saya anggap ini perkara biasa,” katanya.

Semalam, seramai 31 ahli penaja Amanah Kawasan Sungai Besar beralih arah menyatakan sokongan secara terbuka kepada Budiman selepas hilang kepercayaan terhadap calon Amanah, Azhar Ab Shukur.

Timbalan Ketuanya, Mohd Sapigni Tulus berkata, calon Amanah pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Kawasan Parlimen Sungai Besar itu tidak layak dipilih kerana boleh diibaratkan seperti calon ‘touch and go’ selain bukan penduduk tempatan apabila bermastautin di Pahang.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.