Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PROVOKASI,SIKAP JAKUN ASAS TERCETUSKAN BERBAGAI PERISTIWA

29 laporan diterima, tujuh kertas siasatan dibuka
Datuk Seri Abdul Rahim Hanafi
 
Ketua Polis Negeri Perak, Datuk Seri Abd Rahim Hanafi bercakap pada sidang media pada hari pengundian Pilihanraya Kecil Kawasan P067 Kuala Kangsar di Sekolah Kebangsaan Raja Perempuan Muzwin. - Foto Sinar Harian oleh SHARIFUDIN ABDUL RAHIM

KUALA KANGSAR - Polis menerima 29 laporan bermula hari penamaan calon sehingga tamat tempoh berkempen dalam Pilihan Raya Kecil (PRK), Parlimen Kuala Kangsar.

Ketua Polis Perak, Datuk Seri Abdul Rahim Hanafi berkata, daripada jumlah itu, tujuh kertas siasatan dibuka.

"Terbaru adalah melibatkan sedikit kekecohan melibatkan dua penyokong parti malam tadi. Kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan.

"Keterangan mangsa dan saksi sudah diambil. Kami akan melengkapkan kertas siasatan secepat mungkin," katanya ketika ditemui di pusat pengundian Sekolah Kebangsaan Raja Perempuan Muzwin, hari ini.

Dalam pada itu katanya, seramai 3,000 anggota termasuk pegawai bertugas pada hari pengundian hari ini.

"Kami mula bertugas sejak 6 pagi. Mereka di tempatkan di lokasi-lokasi yang ditetapkan bagi memastikan keselamatan dan ketenteraman awam terjamin.

"Sejak jam 8 pagi, saya dapati pengundi-pengundi keluar mengundi dalam keadaan yang baik," katanya.

Sementara itu, Abdul Rahim menyifatkan, PRK ini merupakan yang terbaik sepanjang pengalamannya mengendalikan pilihan raya negeri.

"Sejak hari penamaan calon sehingga semalam, sebanyak 161 ceramah dan tidak ada gangguan dari mana-mana mihak. Rakyat Malaysia sudah matang dan bagi saya, ini adalah pilihan raya yang terbaik," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.