Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

UNDI AWAL BERMULA


Undi awal: Sakit bukan penghalang
Undi awal: Sakit bukan penghalang
Zainal Abidin Jaafar

SUNGAI BESAR - Walaupun pergerakkannya terbatas di atas kerusi roda, namun seorang anggota polis berpangkat koperal tidak  ketinggalan menjalankan tanggungjawabnya untuk membuang undi awal di Ibu Pejabat Polis (IPD) Daerah Sabak Bernam di sini, sebentar tadi.

Zainal Abidin Jaafar, 54 tahun, terpaksa berkerusi roda kerana mengalami masalah terseliuh pada kaki kirinya selepas jatuh di rumahnya semalam.

“Saya jatuh dalam bilik semasa hendak menunaikan solat Asar di rumah saya semalam,” katanya ketika ditemui di pusat pembuangan undi awal, di sini, hari ini.

Katanya, keadaannya semakin sukar untuk berjalan kerana dia adalah penghidap penyakit buah pinggang yang sedang menjalani rawatan dialisis.

“Saya sedang menjalani rawatan dialisis jadi selepas jatuh badan saya masih lemah dan tidak berapa kuat untuk bergerak sendiri,” katanya.

Bagaimanapun, Zainal berkata, dia bangga kerana dapat membuang undi walaupun terpaksa bergerak dengan menggunakan kerusi roda.

“Saya datang ke pusat pembuangan undi seawal jam 8 pagi dan saya merasa bangga sebab dapat tunaikan sebagai rakyat Malaysia,” katanya.

Zainal yang ditemani isterinya, Norkhairini Abdullah, 45 tahun sudah berkhidmat sebagai anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) selama 35 tahun.

Dia kini ditempatkan di bawah Jabatan Siasatan  Jenayah Narkotik (JSJN) di IPD Sabak Bernam lebih kurang 11 tahun.

Bagaimanapun, doktor menasihatkannya dia mebuat kerja ringan kerana masalah penyakit buah pinggang yang dihidapinya sejak lima tahun.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.