Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AKHIRNYA ADA YANG TAK TIDOR MALAM ?


PAC: Biar polis siasat
PAC: Biar polis siasat
Tan Seng Giaw

SHAH ALAM – Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC), Dr Tan Seng Giaw menyerahkan kepada pihak berkuasa mengenai siasatan kandungan laporan Ketua Audit Negara mengenai 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) yang disiarkan portal berpangkalan di London, Sarawak Report.

Beliau berharap siasatan itu kelak akan membawa keadilan berhubung kesahihan sebahagian kandungan laporan Ketua Audit Negara mengenai 1MDB.

“Sekarang Polis Diraja Malaysia (PDRM) sedang menyiasat sumber laporan Sarawak Report. Kita pun tidak tahu sama ada sahih atau tidak laporan itu.

"Justeru, kita berharap wujudnya kedaulatan undang-undang ,” katanya.

Sebelum ini, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata beliau akan berbincang dengan Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang bagi memastikan sama ada benar atau tidak dokumen itu yang terdapat dalam laporan Audit Negara dan diklasifikasikan sebagai Akta Rahsia Rasmi (OSA).

Menurut Seng Giaw, laporan Ketua Audit Negara kebiasaannya akan diumumkan.

Bagaimanapun, beliau percaya, ada pihak yang berusaha untuk mendapatkan laporan terbabit, meskipun belum disiarkan oleh Ketua Audit Negara.

Sementara itu, Pengerusi PAC, Datuk Hasan Arifin ketika dihubungi,  enggan mengulas lanjut mengenai pendedahan tersebut.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.