Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DOCUMEN YANG BOCOR TU BETUL KE PALSU ?


JIKA YANG BOCOR ITU SUATU FITNAH MAKA WAJIB AMBIL TINDAKAN, TAPI KALO YANG BOCOR ITU BERITA BENAR MENGAPA PERLU BISING, ELOK LA JIKA BERITA ITU BENAR, CERITA SARAWAK REPORT NI DARI DULU LAGI KITA DENGAR BUAT FITNAH, TAPI MENGAPA KERAJAAN TAK AMBIL TINDAKAN ? TU TANDA SARAWAK REPORT BETUL, JIKA BERITA ITU RAHSIA RESMI YANG TAK BOLEH DIBOCORKAN MAKA ITU MENUNJUKKAN RAKYAT DAH TAK BOLEH TAHAN, TUNGGU MELETUB JE - Pak Karamu                                                                              
Tahan pengasas Sarawak Report
Tahan pengasas Sarawak Report
Nazir


SHAH ALAM - Exco Pemuda Umno, Nazir Hussin Akhtar Hussin menggesa supaya pengasas dan pengarang portal Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown ditangkap dan disiasat berhubung laporan mengenai 1Malaysian Development Berhad (1MDB).

Katanya, dengan langkah itu, pihak berkuasa dapat mengetahui siapakah dalang sebenar di sebalik kebocoran dokumen rahsia rasmi itu.

“Dengan penangkapan beliau, kita dapat mengetahui pihak yang menjadi dalang,” katanya kepada Sinar Harian.

Nazir berkata, tindakan lebih tegas perlu diambil terhadap Sarawak Report yang terkenal dengan fitnah dan konspirasi dengan niat menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

[ARTIKEL BERKAITAN:  'Pendedahan bukan satu pengkhianatan']

“Justeru mereka ini perlu ditahan di bawah bagi mengetahui tujuan dan motif tindakan mereka selama ini. Biar polis jalankan siasatan dan pastikan siapa yang terlibat, tangkap dan dakwa mereka,” katanya.

Tambah beliau, dalam isu melibatkan keselamatan negara, pihak berkuasa perlu tegas dan tiada berkompromi dengan  mereka yang terlibat.

Dalam pada itu, Nazir juga meminta Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang untuk tampil menjelaskan laporan yang dikeluarkan Sarawak Report itu.

“Adalah lebih baik untuk beliau tampil memberi penjelasan. Dengan itu dapat memastikan sama ada laporan itu sahih atau sebaliknya,” katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.