Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SHAFIIE APDAL DAH BENGANG !


'Jangan hina saya, PRU14 tidak lama lagi...'
Mohd Shafie Apdal
Mohd Shafie Apdal

SHAH ALAM - "Ada yang beri respons bila saya keluar daripada Umno tiada kesan walau sedikit pun kepada kawasan Semporna dan kawasan-kawasan lain di negeri Sabah," demikian luah bekas Naib Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berhubung pengunduran beliau daripada Umno.

Namun ujarnya, janganlah beliau dikutuk sebegitu rupa, kerana ada  lagi cabaran untuk Umno pada tahun-tahun mendatang.

"Janganlah hina saya sampai macam tu sekali. Pilihan Raya Umum (PRU) 14 pun sudah tidak lama lagi," katanya dalam Facebooknya hari ini.

Sebelum itu pada empat Julai lalu, Shafie telah mengumumkan bahawa beliau mengambil keputusan untuk keluar daripada Umno.

[ARTIKEL BERKAITAN: Shafie umum keluar Umno]

Jelas Shafie, walaupun  telah keluar dari Umno, beliau akan tetap meneruskan perjuangan di Sabah demi rakyat di negeri itu yang telah memilihnya sebagai wakil rakyat.

“Perjuangan kita akan diteruskan di bumi Sabah ini. Perjuangan kita akan diteruskan di Sabah dan di Semenanjung untuk membela bangsa dan negara.

"Saya mohon ampun dan maaf sekiranya ada kesilapan saya, salah laku saya selama saya memimpin Umno ini," katanya ketika berucap dalam program Rakyat Bersama Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

Pada 24 Jun lalu, Majlis Tertinggi Umno (MT) memutuskan agar bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir‎ dipecat daripada Umno berkuat kuasa serta merta manakala Shafie pula digantung dari jawatannya.

Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak yang mengumumkan perkara itu turut berkata, tindakan itu dipersetujui sebulat suara oleh MT Umno kerana mendapati mereka melakukan kesalahan serius.

1 orang berkata:

Unknown said...

Kalau umno kalah pun di sempoena atau sabah,parti yang menang nanti pun akan join BN juga. Jadi apa bezanya,UMNO atau parti lain dari sabah? Pkr,dap,Pan atau pas,jangan harap nak menang dikwasan UMNO di sabah.
So.
Shafie you are out.. your days are bumbered. Kambing yang keluar drp.kawanan nya akhirnya akan di makan serigala.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.