Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TOKOH YANG DAH TUA BARU ADA YANG PUJI ?


Anuar: Tengku Razaleigh tokoh berintegriti
Annuar Musa
Annuar Musa

KOTA BHARU – Umno menyifatkan Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah sebagai tokoh politik yang sentiasa memberikan hasil kerja terbaik dan berintegriti tinggi.

Ketua Penerangannya, Tan Sri Annuar Musa berkata, pendirian beliau untuk berundur dan tidak akan mempertahankan kerusi di parlimen terbabit pada PRU14 nanti adalah gambaran dan membuktikan Tengku Razaleigh seorang tokoh yang berwibawa.

“Bila sampai masa beliau sendiri buat pendirian (berundur) walaupun masih popular dan dikehendaki oleh rakyat, Umno Gua Musang dan Umno Kelantan, tetapi beliau tidak guna popularitinya untuk buat kacau.

“Dahulu masa saya kuat menyokong Tun Mahathir beliau selalu menyindir kata Tengku Razaleigh sebagai yang tamak kuasa, nak jadi perdana menteri, tapi masa masa ni, nampaknya Ahli Parlimen Gua Musang itu nampak lebih berkredibiliti serta berpendirian dalam politik,” katanya kepada media.

Annuar Musa berkata, sebelum ini Tengku Razaleigh pernah tidak sehaluan dengan Umno hingga sanggup keluar dan menubuhkan parti baharu namun kembali semula setelah melihat perjuangan yang dibawa beliau tiada hala tuju.

“Beliau juga setia berada dalam Umno walaupun tidak berada dalam saf pimpinan negara, saya anggap dia sebagai negarawan dan ahli politik Umno yang akan tercatat dalam sejarah dan perlu diteladani.

“Berbeza dengan Tun Mahathir pada awalnya diangkat namun bila saat akhirnya kini jadi bercelaru. Tun Mahathir dan Tengku Razaleigh adalah dua ikon yang melalui dua jalur politik yang berbeza dan orang muda kena kaji dan jadikan teladan,” katanya.

Annuar yang juga Ahli Parlimen Ketereh berkata, perjuangan Umno perlu diteruskan walaupun Tengku Razaleigh tetap dengan keputusannya untuk berundur.

“Sejak awal penubuhan Umno keadaan ini sering berlaku, paling penting kita kena pertahankan parti dan bukannya individu cuma kita harap bila ada individu dah tak aktif dan bersara jangan rosakkan ‘kapal’ ini sebab ramai lagi yang hendak guna.

“Tapi kita yakin walaupun sudah bersara, Tengku Razaleigh tetap akan turun membantu Umno," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.