Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BERSATU,PKR,PAN,DAP SUDAH CUKUP KUAT, TAK PERLU PAS CAMPUR PEMBANGKANG


'Masih awal untuk bincang strategi'
Abdul Hadi Awang
Abdul Hadi Awang
 
MARANG - Pas belum dapat membuat keputusan berhubung dengan cadangan agar pembangkang mewujudkan kerjasama melalui strategi satu lawan satu untuk menentang BN dalam menghadapi PRU14.

Walaupun pembangkang sedang hangat membincangkan mengenai cadangan itu, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan keadaan masih terlalu awal untuk membuat keputusan.

“Masih terlalu awal, pilihan raya belum lagi, belum diumumkan, belum lagi bubar kerajaan, terlalu awal kita hendak buat keputusan. Parti-parti politik pun dalam keadaan tidak menentu. Pas perlu berhati-hati untuk bekerjasama dengan semua pihak.

“Cuma langkah kita sekarang ialah (untuk) memperkenalkan politik matang dan sejahtera berdasarkan kepada ‘ta’awun’ (kerjasama) iaitu tolong-menolong dalam perkara baik dan tidak tolong -menolong dalam perkara yang tidak baik,” katanya kepada Sinar Harian.‎

Sebelum ini, ‎penganalisis politik Dr Rosdi Omar berkata, strategi satu lawan satu yang dicadangkan pembangkang mungkin tidak akan berlaku pada PRU14 kerana permuafakatan antara parti pembangkang jelas goyah.


Katanya lagi, amat sukar Amanah dan Pas bekerjasama memandangkan pemimpin kedua-dua parti ini saling tuduh-menuduh dan berlumba untuk menunjukkan kekuatan masing-masing.

1 orang berkata:

Anonymous said...

Setujuuuuuu. Pas wajib menolak ph dan sekutunya. Pas kuat. Pas akan lebih kuat jika ada pertandingan 3 penjuru di kelantan. Jika ada 3 penjuru pun pas pasti akan menang. Ph dan sekutunya hanya parti anak ikan. Umno pun tak boleh kalahkan pas. Pas dengan bangganya lagi seronok bertanding 3 penjuru. Tarakk hal punye la..

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.