Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ZIARAH YANG MAMPU


‘Jika singgah di Livermore, jangan lupa ziarah’
‘Jika singgah di Livermore, jangan lupa ziarah’
Allahyarham disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Five Pillars Farm Livermore California Amerika Syarikat. –Foto Facebook Datuk Dr Haron Din

SHAH ALAM - "Sesiapa yang singgah di Livermore, jangan lupa ziarah baba ya," demikian  pesanan anak perempuan Allahyarham Datuk Dr Haron Din selepas selesainya upacara pengebumian ayahnya yang tercinta hari ini.

Jelas, Dr Huda Haron jasad Mursyidul Am Pas itu, disemadikan dengan sempurna oleh orang-orang sekeliling walaupun tempat persemadian ayahnya bukan di tanah air sendiri.

"5.51 PM Livermore, California.6.51 AM Malaysia. Alhamdulillah tempat rehat baba dan bersemadinya jasad baba yang mulia,

"Sempurna dengan bantuan insan-insan yang membantu tanpa soal jawab dan tak mengira apa jua. Terima Kasih dari kami sekeluarga," katanya menerusi catatan di Facebook rasmi Datuk Dr Haron Din.

Allahyarham disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Five Pillars Farm Livermore California Amerika Syarikat, di atas amanat beliau sendiri yang mahu disemadikan ditempat di mana beliau meninggal dunia.


Sebelum itu, jasad Allahyarham dimandikan dan dikafankan di Masjid An Noor Santa Clara pada jam 11.40 pagi (2.40 pagi waktu Malaysia).

Solat jenazah pula dilakukan selepas solat Jumaat kira-kira jam 2.21 petang (5.21 pagi waktu Malaysia) di Masjid Muslim Community Association yang diimamkan sendiri anak lelakinya, Hamidi Haron.

Allahyarham meninggal dunia kira-kira jam 10.05 pagi semalam pada usia 76 tahun di Hospital Universiti Stanford Amerika Syarikat akibat komplikasi jantung yang kritikal.

Allahyarham meninggalkan seorang isteri, Datin Khatijah Salleh dan lima cahaya mata.

Sementara solat jenazah ghaib dilaksanakan di Masjid Sultan Salahudin Abdul Aziz Shah, Shah Alam, pagi ini.

1 orang berkata:

Anonymous said...

InshaAllah klu berpeluang

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.