Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PERSOALAN YANG PAYAH


Pakatan perlu umum nama PM sebelum PRU
Tan Sri Muhyiddin Yassin
Tan Sri Muhyiddin Yassin

SHAH ALAM - Presiden Parti Pribumi Bersatu (Bersatu), Tan Sri Muhyiddin Yassin mencadangkan agar pakatan pembangkang mewujudkan barisan kabinet bayangan dan menamakan nama perdana menteri sebelum Pilihan Raya Umum akan datang.

Muhyiddin yang juga merupakan Ahli Parlimen Pagoh berkata, hal itu penting untuk memperlihatkan kepada rakyat bahawa gagasan pembangkang telah bersedia menerajui negara sekiranya mereka dipilih.

"Soal calon PM saya tak patut sebut, pasal saya tak nak nanti menggegarkan banyak pihak,saya fikir perkara ini ada di sebut dalam Perlembagaan untuk menjadi perdana menteri mereka seorang yang mempunyai sokongan dan keyakinan daripada ahli-ahli Parlimen.

"Kalaulah katalah Barisan (pembangkang) sini menang maka kita kena fikirkan siapa yang paling sesuai ataupun mungkinkah sebelum pilihan raya...ini bukan kepada saya,kepada semua presiden pemimpin parti yang bersama-sama bergabung untuk memutuskan siapakah bakal (PM),” katanya kepada Sinar Harian.

Beliau berkata, sudah sampai masa untuk pembangkang mengumumkan siapa yang akan menjadi perdana menteri jika BN berjaya dikalahkan.

"Saya sebut ini bukan atas keghairahan saya atau apa...pasal kalau sudah sampai masa kita boleh tawarkan kepada rakyat Malaysia sebuah kerajaan baharu, persoalan yang orang akan tanya siapa bakal PM.

"Maka isu soal kabinet bayangan bagaimana berlaku di negara lain akan timbul, siapa dia? BN kita tahu tapi, barisan pembangkang siapa dia? Kalau tak terjawab rakyat akan kurang pasti...tiada muafakat," katanya.

Katanya, oleh itu pemimpin dalam barisan pembangkang perlu menyelesaikan perkara ini seawal yang mungkin.

"Pimpinan dalam muafakat baharu yang kita hendak bentuk ini mestilah menyelesaikan dan memutuskan seawal mungkin sebelum pilihan raya supaya rakyat tidak tertanya-tanya.

"Ia akan membantu kita dan rakyat agar lebih yakin daripada kita berunding selepas pilihan raya (sudah menang) itu tidak membantu untuk memberi keyakinan pengundi yang menyokong kita," katanya.

14 orang berkata:

Anonymous said...

Hadi tak payah pening kepala pikir sapa nak jadi pm.
Kita tak mau team hadi duduk dlm pembangkang.
Kita nak kalahkan team hadi dalam acara 3 penjuru.
Biar team hadi merangkak mintak oksigen.

Anonymous said...

Walaun tak payah risau sapa bakal pm. Walaun kena fokus 100% ruu 355 yang bapak2 walaun sudah cipta. Walaun sila rujuk ostat taliban punya fuckwa.

Anonymous said...

Nasib baik tmy kuar umno. Kalu kuar parti walaun semalaysia dah lama dah kena barua...

Anonymous said...

Klu walaun join mana2 parti pembangkang sbb nak menang kerusi pru 14, nanti jadi monyet. Klu tak nak jadi monyet kenalah tanding 3 penjuru.

Biar kalah sampai terduduk asal jangan jadi monyet. Itu baru sifat seorang walaun tegar.

Anonymous said...

Pak karamu jangan sibuk pasal siapa nak jadi pm. Pak karamu bukan masuk calun pun. Pak karamu kena fokus ruu 355. Kalau pak karamu tak jaja ruu 355, macamana mp nak sokong.

Opocot...

Anonymous said...

Tak masuk akal walaun nak join bersatu sbb bersatu kawan baik Amanah. Tak logik walaun nak join pkr sbb pkr kawan baik dap.

Ekoklah dgn hati terbuka, walaun ambik jalan tengah. Jadi kera sumbang atau join umno. Kami ahli walaun nenyokong penuh kerana kami keluarga walaunta...

Jom istiqamah pasang bendera bulat jepon atas pokok kelapa..

Anonymous said...

Kalau walaun dan walaunta nak ikut group jamal baju merah, kita ahli parti walaun bulat sokong sepenuh lubang tandas.

Anonymous said...

Aku dan 6 kekuarga aku sudah keluar parti pas masuk Amanah. Tak banyak, 6 org pengundi saja. Pergi mamposss la parti walaun seMsia.

Anonymous said...

Anon2 diatas ..kalau setakat membebel tapi nak bagi id sendiri pun tak berani. Tak payah la... tunjuk juara hasad dengki buat apa....

Anonymous said...

Hasad denki apanya? Ini ruangan komen telan dan hadam shj lah.
Pas bakal dikuburkan...Amin

Anonymous said...

Aamiin

Anonymous said...

Satu anon je tu pun sj buat byk komen.buat jaki dgn pas sbb dah jadi baghal dap

Anonymous said...

Ko ni yg hasad dengki. Dia nak komen ikut suka dia la. Yg ko dengki apa hal? Ko biol ker?

Anonymous said...

Tapi dia tak jual agama mcm walaunta ko. Ko jual agama sbb ko ada nombor keahlian walaunta. Dia juga bukan takfiri mcm tn guru baghal ko

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.