Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KITA SAMA-SAMA TUNGGU DAN LIHAT

'Bersih turun, kami turun'
Pengerusi Gabungan NGO Melayu Malaysia, Datuk Jamal Md Yunos
Jamal

SHAH ALAM – Kumpulan baju merah akan turun padang 19 November ini selepas penganjur Bersih 5 berdegil untuk meneruskan hasrat mereka bagi menganjurkan himpunan di ibu kota.

Pengerusi Gabungan NGO Melayu Malaysia, Datuk Jamal Md Yunos berkata, sekiranya Bersih 5 mengingkari arahan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, pihaknya tidak akan teragak-agak turut turun padang bagi menghalang himpunan tersebut.

“Kami setuju dengan arahan Timbalan Perdana Menteri kerana baju merah adalah kumpulan yang pertahankan sistem demokrasi berperlembagaan.

“Namun, jika Bersih 5 masih meneruskan niat mereka, kami akan turun pada waktu, tarikh dan masa sama,” katanya kepada Sinar Harian.

Kelmarin, Ahmad Zahid memaklumkan bahawa penganjur himpunan Bersih 5 dan kumpulan baju merah tidak dibenarkan berhimpun dan akan berdepan tindakan undang-undang sekiranya berbuat demikian.

Dalam pada itu, Jamal menegaskan bahawa pihaknya turun padang bukannya disebabkan oleh tidak percaya dengan keupayaan pihak berkuasa namun kumpulan Bersih didakwa dengan sengaja akan mencetuskan provokasi dan melanggar undang-undang serta Akta Perhimpunan Aman (APA).

“Walaupun kumpulan baju merah dilabel sebagai gengster dan sebagainya, namun Bersih secara jelas telah menghasut rakyat supaya tidak lagi mempercayai pimpinan kerajaan dan melabel Perdana Menteri sebagai zalim.

“Sebelum ini, saya pernah bertanyakan kepada mereka apakah yang dimaksudkan dengan kerajaan zalim, namun tiada jawapan dinyatakan sehingga kini,” katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.