Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TAK PA, TAK PA, LU TATAK SALAH PUNYA, LAIN KALI HATI-HATI ERK, ? LIA OLANG KASI TAU MANYAK LUMBUT !!!

Waspada keluarkan kenyataan mengenai sekolah agama



Mahdzir Khalid
Mahdzir Khalid




KUALA NERANG - Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid menggesa semua pihak agar lebih berhati-hati dalam memberi pandangan terhadap sistem pendidikan terutama sekolah aliran agama di negara ini.

Mahdzir berkata, jika ada pihak yang ingin mengaitkan sekolah agama sebagai ancaman kepada perpaduan, mereka perlu terlebih dahulu memahami latar belakang pendidikan agama di negara ini yang sangat panjang.

"Tidak patut menuding jari mengatakan sekolah agama ada kaitan dengan mana-mana pihak pengganas kerana semuanya di pantau rapi oleh kerajaan walaupun ia sekolah persendirian.

"Jika ada insiden yang berlaku, pihak yang mendakwa perlu spesifik dan tidak melabelkan sekolah agama secara keseluruhan," katanya kepada pemberita selepas Majlis Pemimpin Bersama Masyarakat dan Program Anak Angkat Universiti Sains Malaysia (USM), di Kampung KEDA, Pasir Putih, Kuala Nerang di sini, hari ini.

Katanya lagi, kewujudan sekolah jenis kebangsaan (SJK) atau sekolah agama yang menggunakan bahasa ibunda adalah bukti kepelbagaian bangsa di negara ini dan ia perlu dihormati.

Sebelum ini, Timbalan Presiden Gerakan, Datuk Dr. Dominic Lau mendakwa sekolah agama sebagai ancaman kepada perpaduan kaum di negara ini namun selepas mendapat kririkan beliau menarik balik kenyataan itu.

Mengulas perkara itu Mahdzir berkata sekolah agama bermula (pada zaman lampau) sebagai sekolah pondok yang menjadi medium pendidikan tidak formal bagi masyarakat Melayu mempelajari agama.

"Sekolah ini terus berkembang dan menjadi pusat pendidikan akademik berasaskan kurikulum rasmi negara malah berfungsi sebagai pusat pendidikan akhlak dan moral serta pembangunan insan sejak puluhan tahun.

"Jadi, berhati-hatilah dalam mengeluarkan kenyataan menuduh mana-mana sekolah yang ada dalam sistem pendidikan di negara ini terbabit dalam aktviti keganasan," katanya. - Bernama

2 orang berkata:

Anonymous said...

Pak karamu...
Pak karamu kenal fikah tak?
Alas yang orang panggil Ika tu...hehe

Anonymous said...

Sapakah PEMIMPIN BERJIWA TIKUS??

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.