Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DAP AKAN NAFI SOSIALIS

DAH LAMA FAHAM SIAPA BERFAHAMAN SOSIALIS DI NEGARA INI NAMUN RAKYAT BUKANNYA AMBIL BERAT BAHAYANYA SOSIALIS ITU.


SEJAK PARTI ITU SERANG AGAMA ISLAM DAN BERMUKA-MUKA DENGAN ISLAM DIANTARA RAKYAT SUDAH FAHAM, NAMUN RAMAI YANG BUAT PEKAK.


DAP BANYAK SEOLAH-OLAH TIDAK SESUAI DENGAN SOSIALIS RAKYAT CINA TAPI ITULAH LAKUNAN YANG BAIK BAGINYA UNTUK SELAMAT


NAMUN RAKYAT DI NEGARA INI TERUS MENJADI BANGANG MENILAI KELAKUAN DAP DAN PIMPINANNYA.

RAKYAT PERLU AWAS JUGA TERHADAP PENULIS YANG MINTA CONTOHI PERJUANGAN DAP, KERANA MEREKA ADALAH TALI BARUT.

UNTUK KESELAMATAN, KITA PERLU MENINJAU PARTI-PARTI YANG BERSAMA DENGAN DAP JIKA ADA YANG TELAH TERLIBAT DENGAN FAHAMAN SOSIALIS.

-Pak Karamu-

Tolak pingat kebesaran: DAP parti sosialis!

AddThis Sharing Buttons

 Mohd Amar Nik Abdullah
Mohd Amar Nik Abdullah
(Ubah saiz teks) 

KOTA BHARU – DAP dilihat sebagai parti yang bersifat sosialis apabila bertindak menolak pengurniaan pingat dan darjah kebesaran dari istana.

Naib Presiden Pas, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata tindakan pemimpin parti itu yang mengeluarkan pendapat berbeza mengenai perkara tersebut membuktikan DAP sebenarnya tidak konsisten dengan peraturan yang telah ditetapkan.

“Itulah sikap sosialis, sebab itu kita bagi tahu awal-awal lagi DAP ini parti sosialis, jadi memang tidak boleh masuk dengan sistem monarki dan semua ini. Dia ada pemikiran dia sendiri. DAP tidak konsisten antara mereka (pemimpin),” katanya kepada media di sini.

Menurutnya, pengurniaan bintang dan pingat adalah hak istimewa Sultan dan Yang Dipertuan Besar Negeri dan kita tidak sepatutnya mempertikaikan, sama ada terima atau tidak, itu adalah perkara yang berlainan.

Katanya, pengurniaan tersebut perlu dihormati kerana ia dianugerahkan daripada Sultan kepada seseorang hasil sumbangan individu tersebut.

“Kita tidak mahu terima tidak mengapa, (tapi) hormatlah Sultan. Itu caranya. Adat kena jaga dengan sultan,”katanya.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam satu kenyataan sebelum ini didakwa memberitahu penolakan tersebut bukan kerana tidak menghargai penghargaan yang diberikan.

Namun baginya, penghargaan yang paling penting bagi seseorang individu yang bergelar wakil rakyat adalah bila pemimpin itu mampu berkhidmat dengan baik kepada rakyatnya.

[ARTIKEL BERKAITAN: Gelaran Datuk bukan keutamaan DAP]

11 orang berkata:

Anonymous said...

DAP AKAN NAFI SOSIALIS.

PAS AKAN NAFI TUNGGANG AGAMA.

SEMUA PANDAI MAIN POLITIK.

Anonymous said...

Hadi pun nafi jugak dia pecah belahkan agama dgn amanat sesatnya tu. Nik abduh pun nafi jugak dia baham duit umno walau audio yg jelas suara dia tersebar. Moktar senik pun nafi jugak dia tunjuk kote kat janda.. mcm2 lagi la contoh ahli politik nafikan penglibatan masing2, biasa la ahli politik, kan? Serban besar bakul durian pun kalau dah ahli politik tuu, sama jerr. Tapi pas buruk lagi sebab buat mungkar dan berselindung dibalik agama.

Anonymous said...

Pas pun nafi juga bawa fahaman syiah.

Anonymous said...

Hadi pun nafi baham dedak 90juta. Alaa biasa la org politik, cakap belit2.

Anonymous said...

Nafi sana, nafi sini.. yg penting boleh bawa mercedes baru. Kira ok la tuu. Walaunta angguk jerr.

Anonymous said...

Alaa PAS dan DAP sama jerr.

~PakKaramu~ said...

Macam melayu dan islam sama je !!! kan, kan !
Tu asal, la pakai akal, jangan akal letak kat lutut, sudah berapa banyak peruntukan bagi masjid, tahfiz dan sekolah agama telah dinafikann ? ko rang faham tak ? Saya tak tau la islam korang macam mana, jangan marah haaaa

Anonymous said...

aik!?pak karam marah ka? belambak2 masjid dan tahfiz tegak dlm malaysia ni tak cukup lagi ka? tang mana yg takdak masjid tu, cer habaq? pak karam dok dlm hutan mana? ka pak karam ni jenis tak pi masjid? kalau bengong tu jgn la tunjuk sangat pak karam oii. masjid yg dok ada pun byk kosong ja. tu laa lain kali jgn percaya sangat berita dlm harakah tu.. byk bohong.

Anonymous said...

elehhh cerita pasal masjid dan tahfiz dinafikan hak la pulak. kehkehkeh duit tabung anak yatim dan balu mangsa memali pun hangpa songlap lagi mau cerita hal masjid dan tahfiz ka?? mabuk ketum la tuu.. dah dah la karamu oii.. tinggalkan blog hang ni.. hang lagi byk buat dosa dlm blog hang ni, lagi baik hang pi masjid. masjid tempat hang pun kalau waktu subuh ada jemaah 1 saf jaa.

Anonymous said...

pak haram, pas tak buat solat hajat ke utk bantu zahid hamidi? suruh laa lebai hadi baca doa pecah perut kat nuar dan madey tuu... ishhh kesian wak jahid, kalau wak jahid masuk jel nanti sapa nak pam duit kat lebai hadi? tapi bagus jugak wak jahid ke dalam, boleh la lantik lebai jadi ketua pembangkang pulak. lama dah tak dengar suara lebai hadi dlm parlimen, asyik ponteng jer.

Unknown said...

goblok 🖕

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.