Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS WAJIB TIDAK MENYERTAI P.H

GELI GELEMAN 

Selera PAS tiada pada PH,

   
Hanya ada dua kata daripada Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, apabila diminta menanggap tawaran dibuat beberapa pemimpin PH kepada parti itu: TIADA SELERA

Walaupun pelawaan demi pelawaan dibuat oleh Pakatan Harapan (PH), Pas tetap berpendirian menolak untuk bersama.

 empat parti komponen dalam kerajaan P.H itu.

GELI GELEMAN DENGAN RAHMATAN LIL'ALAMIN P.H.

LIL'ALAMIN  HANCING !

PAS DAH MUAK DIMAKI HAMUN OLEH PARTI KOMPONEN P.H.

PAS WAJIB TIDAK MENYERTAI P.H

-Pak Karamu-

PH terbuka terima, tapi PAS perlu toleransi - Mukhriz

Bernama  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini
   
Pakatan Harapan (PH) bersikap terbuka jika PAS berhasrat untuk menyertai gabungan itu demi penyatuan umat Islam di negara ini, kata Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir.

Beliau berkata sebarang tindakan untuk penyatuan ummah adalah satu langkah baik, namun pihak PAS diharap tidak meletakkan pelbagai syarat yang ketat sehingga boleh menyisihkan kaum lain.

“Pihak kami kena sentiasa terbuka, tetapi macam mana pun kena bertoleransi, tak boleh kata nak satukan umat Islam dalam negara ini tetapi pada masa sama nak menyingkirkan dan menyisihkan kaum lain,” kata Menteri Besar itu kepada pemberita selepas menutup Bicara Eksekutif Maqasid Syariah peringkat negeri di Alor Setar, hari ini.
Iklan
Jumaat lepas, Naib Presiden Amanah, Datuk Husam Musa mempelawa PAS untuk mempertimbangkan tawaran menyertai PH jika tidak mahu perjuangan mereka selama lebih 60 tahun untuk menumbangkan kerajaan Umno sia-sia.

Beliau dilaporkan berkata jika PAS menyertai PH sekarang, mereka boleh menjadi kerajaan dan pada pilihan raya akan datang, boleh menjadi kerajaan sekali lagi.

Sementara itu, Mukhriz berkata Bersatu juga kini lebih menumpukan kepada penglibatan ahli Umno menyertai PH dalam usaha memperkukuhkan kerajaan sedia ada sekali gus dapat meningkatkan jumlah Ahli Parlimen Melayu Islam di Dewan Rakyat.

“Kita kena tonjolkan kebaikan dan ketepikan perbezaan pendapat, saya ingat itu untuk kebaikan semua,” katanya.

Terdahulu dalam ucapannya, beliau berkata mesej dan pendekatan Maqasid Syariah yang diintegrasikan dengan Matlamat Pembangunan Lestari (Sustainable Development Goals) atau SDGs oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) sangat bersesuaian dengan nilai atau fitrah semua manusia, tanpa mengira agama dan bangsa atau negara.

“Ini kerana inti pati Maqasid Syariah yang inklusif dan dinamik amat bersesuaian dengan fitrah manusia, bukan hanya untuk orang Islam sahaja, tetapi untuk seluruh manusia termasuk haiwan, tumbuh-tumbuhan dan dunia sejagat.

"Pada hari ini, Kedah dapat bersama-sama melaksanakan agenda Maqasid Syariah ini sebagai maklumat dan pencerahan mengenai hala tuju pentadbiran kerajaan yang baharu untuk menuju kepada sebuah negara rahmah yang berpaksikan nilai Rahmatan Lil ‘Alamin dan Maqasid Syariah,” katanya.

Beliau berkata mewakili kerajaan negeri, pihaknya menyambut baik dasar baharu kerajaan itu dan komited untuk bekerjasama bagi menjayakan matlamat yang besar itu.
- Bernama

11 orang berkata:

Anonymous said...

PH dah rasa akan kalah ke?

Anonymous said...

Tak perlu jadi hamba pada pluralisma murtad dan bersekongkol dengan libetalis COMANGO lgbt dan pluralist murtad...


#lawanpluralismamurtadsyahid

Anonymous said...

Mana boleh campur gulai pas ngan umno dalam gulai ph......kan gulai umno ada babi. Darurat.....gulai babi pun halal doh

Senyum sokmo...

Anonymous said...

Stok sokmo.

Dalam gulai kawah PH macam macam ada..

Babi ader biawak ada..
batang semburit ada..
Batang rogoli ader..
Anus muda ader..
Anus tua ada.
Perut muada ada perut tua ader perut tua bangka pon ada..

Power power...
...

Anonymous said...

Ha ha ha.....mcm tu lah ayat2 ahli syurga.....caci maki.....ops yg paling tak boleh sebut DAP. Gugur iman sebut nama tu.....ha ha ha

Anonymous said...

Orang kedah,,kami kata " tak kebulug aih " dgn pelawaan hussam 90 cek 90 juta. Oh ya,,cek yg hussam musa nampak tu ialah cek daripada bank BKB...oh ya,,nama oenuh ialah Bank Kandang Babi ( dap incoperated ). Sbbtu cek itu tiada dapat ditemui oleh sprm. Sudahlah hussam, hang p la peluk babi dap hang yg sangat amanah pada pandangan hangpa tu. Satu dunia tahu dah,,pembohong ja pandai,,dalam parlimen pun menipu. Memang cina sakit otak yg hangpa puja tu.

Anonymous said...

Ha.. ha... ha.. cai..
Macam tuhan kau cai..
Tahu yang mana ahli surga ker idak..
Kelass kau cai..

Anonymous said...

Jangan la marah....kita sama geng....geng Parti Ahli Syurga

He he he.....

Anonymous said...

Yer ker..
Idup Guan Eng..
Idup Kip Kiang..
Kita kan satu geng..

Anonymous said...

Lupa nak gelak..

He he he ...

Anonymous said...

Ya. Dah rasa akan lingkup dan bungkus.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.