Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BERPATAH ARANG BERKERAT ROTAN

Salam,

PAK KARAMU NAK ULAS SIKIT SAHAJA

Kenyataan Tan Sri Harussani:

"Kita memaki hamun sesama kita dan berpatah arang berkerat rotan. Ini adalah perbuatanyang cukup buruk sekali. Ini bukan daripada Etika Isalam bahkan ia Etika syaitan"

Kita memaki hamun sesama kita, maksusnya UMNO maki hamun PAS dan PAS maki hamun UMNO dan Tan Sri Harussanipun dalam hatinya memaki hamun PAS dan mungkin maki hamun UMNO juga demikian gerak hati Pak Karamu, ertinya dia memaki hamun semua mana yang tak kena dan di sana ada yang kena dan ada yang mengena

Tan Sri Harussani menimbulkan Etika Islam dan Etika syaitan, Baguuuuus ! tersangat jelas di dalam Al Quran ada menyebut sifat-sifat Etika Islam dan Etika syaitan, Etika Islam sudah tentu membawa maksud Hizbullah dan Etika syaitan sebagai Hizbul syaitan di sebut sebagai Hizbus syaitan kerana tidak menjadikan Al Quran dan Hadis Nabi sebagai dasar perjuangan mereka, sementara Hizbullah mengambil Al Quran sebagai dasar perjuang mereka, Tan Sri pasti setuju bukan ?

Dasar perjuangan PAS jelas dan dasar perjuangan UMNO juga jelas, ini bererti kita tahu siapa yang mengamalkan Etika syaitan dan juga Etika Islam, apakah Tan Sri memerli UMNO ? Akan tetapi maki hamun Tan Sri semua orang yakin adalah kepada PAS bukan ? Tahniah Tan Sri yang bijak sana hu hu hu. Nanti lain tahun boleh dapat TUN pulak

Tan Sri mahukan perpaduan melayu/Islam ! Tahniah Tan Sri dan Tan Sri juga tak mahu perpecahan bukan ? Saya rasa ia adalah mudah, ikut panduan Allah kerana Allah itu Tuhan kita, dalam Al Quran Allah sebut begini " Berpegang teguhlah kamu dengan tali Allah dan jangan kamu bercerai berai"

Ayat Tuhan itu tersangat jelas dan Tan Sripun maklum bukan ? Boleh Tan Sri jawab kumpulan mana di antara UMNO dan PAS yang berdasarkan Hablillah ! UMNO ataupun PAS ? Sekarang melayu Islam sudah Tafarraqu yakni berpecah belah, jika mengikut kaedah yang di tetapkan oleh Allah syarat Wala Tafarraqu itu wajib berpegang dengan Hablillah, yang ini juga Tan Sri maklum bukan ? Akan tetapi yang kena pelupuh PAS bukan ? Al Hamdulillah syukraaaaan !

Tan Sri juga sentuh tentang ayat "Sesungguhnya Syaitan itu hendak menimbulkan permusuhan di antara kamu .... (Al Maidah 9) Siapa syaitan ? Kalau nak ikutkan ayat di atas maka UMNO lah syaitan atau bagaimana ? Tapi yang kena lanyak adalah PAS bukan UMNO, ini apa sudah jadi ? Nak lepas geram ke ?

Mengapa Tan Sri tak baca ayat dari surah Maidah ini yang berkaitan dengan Wamanlam Yahkum ......... sehingga semua dapat faham tentang kategori manusia yang terhukum kepada kafir,zalim dan fasik ! Wahai Tan Sri janganlah main wayang ! lebih baik tutup mulut ! Sekilat ikan di air kita tahu jantan dan betinanya, Cooooool Tan Sri !


7 orang berkata:

C++ said...

Bhai...

Gua simple jer... straight to the point... "bagiku, sesungguhnya solatku, kerjabuat ku, ibadahku, hidupku dan matiku hanyalah untuk Allah Tuhan Semesta Alam"

Jadi.. kalu UMNO/BN mengamalkan benda nie.. maka dier tak sesat.. kalau selain darinyer.. memanglah sesat lagi menyesatkan...

Unknown said...

Salam Pak Karamu.

Alangkah bagusnya sekiranya si bodoh tahu ianya bodoh, si bijak tahu yang ianya bijak.

Tapi adalah malang bila si bodoh tidak tahu yang ianya bodoh, dan si bijak pula tidak sedar yang memang dia bijak. Kedua-duanya tidak boleh dipakai!

~PakKaramu~ said...

Salam, Terima kasih atas kunjungan kalian

HaHs said...

Hujah yg simple dan berkesan pd Pak Karamu!
Alhamdulillah!

Anonymous said...

[url=http://vioperdosas.net/][img]http://vioperdosas.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]order processing software, [url=http://vioperdosas.net/]software for selling[/url]
[url=http://sapresodas.net/]8 Mac Retail[/url] buy macromedia dreamweaver 8 buy photoshop top secret
2009 Mac Parallels Desktop [url=http://sapresodas.net/]place to buy adobe photoshop[/url] filemaker pro 6 download
[url=http://vioperdosas.net/]filemaker pro password recovery[/url] microsoft software agreement
[url=http://vioperdosas.net/]shopping store software[/url] buy photoshop express
autocad xref will not print [url=http://vioperdosas.net/]software reseller in[/url][/b]

Unknown said...



I truly like your technique of writing a blog
https://decor-ksa.com/iron-fences/
http://caravank.com/factory/
http://caravank.com/for-sale-in-riyadh/
http://caravank.com/withdrawn-for-sale/
http://caravank.com/withdrawal-rooms/

chenlili said...

prada
ugg outlet
adidas shoes
nike air max
jordan pas cher
cheap nfl jerseys
adidas football boots
burberry outlet
coach outlet
supreme
201712.28chenjinyan

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.